استخدام پرستار, پرستار در منزل, پرستار سالمند

ویژگی های پرستار سالمند خوب چیست؟

ویژگی های پرستار سالمند خوب چیست؟

خصوصیات پرستار سالمند خوب در منزل چیست؟

با بالا رفتن سن افراد، ممکن است نیاز باشد شخصی از آن ها پرستاری کند. در این شرایط آن ها ضعیف می شوند و بعضا به دلیل بیماری هایی که دارند، برای ادامه روند زندگی خود نیاز به کمک دیگران پیدا می کنند. از طرفی ممکن است فرزندانشان نتوانند این مسئولیت را قبول کنند و یا وقت آن را نداشته باشند. داشتن پرستار سالمند در این مواقع بهترین ایده محسوب می شود. زمانی که می خواهید برای افراد سالمند پرستار و فردی را استخدام کنید که مراقبت های لازم را انجام دهد، باید دقت زیادی در ویژگی های او داشته باشید. این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا این فرد باید دارای ویژگی هایی باشد که مورد تایید شما قرار بگیرد.

پرستاری از سالمند مبتلا به آلزایمر

همچنین در این بخش سعی داریم ویژگی هایی که یک فرد باید برای داشتن چنین شغلی داشته باشد را بیان کنیم.

حرفه ای باشد

در درجه اول فردی که استخدام می کنید، باید توان نگهداری از سالمند را داشته باشد و بداند چطور باید مراقبت ها و اقدامات اولیه را انجام دهد. همچنین باید وظایف خود را به خوبی بداند و به صورت همه جانبه از فرد مراقبت کند. معمولا افرادی که دارای تجربه هستند و یا دوره های مخصوص به این شغل را دیده اند، گزینه های قابل اعتماد تری هستند.

دلسوز باشد

دلسوزی یکی از صفاتی است که هنگام شنیدن اسم پرستار ممکن است به ذهن خطور کند. این مورد درباره نگهداری از سالمندان مهم تر هم می شود. معمولا افراد در این سن هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی آسیب پذیر تر می شوند و اهمیت دارد کسی که مراقبت از افراد مسن را به عهده می گیرد، با آنان با دلسوزی رفتار کند. در زمان های مختلف به او کمک کند و به نوعی همدم خوبی برای فرد باشد. مهربان بودن نیز در کنار حرفه ای بودن، یکی از مهم ترین معیار ها می باشد.

درک موقعیت

یک پرستار سالمند خوب زمانی که از یک سالمند نگهداری می کند، سن او و موقعیت فرد را در نظر می گیرد و اوضاع جسمی او را بررسی می کند. این احساس باعث می شود فرد را درک کند و در مقابله و صحبت با فرد واکنش های بهتری داشته باشد. یک پرستار سالمند با تجربه می تواند احساسات و ترس های یک فرد مسن را به خوبی کنترل کند و برخورد خوبی با وی خواهد داشت.

صبور بودن

افرادی که سن زیادی دارند، به دلیل مشکلات جسمی و بیماری ها اغلب بی حوصله و کسل هستند. همچنین محدودیت های زیادی برای حرکت و کار های روزانه شان خواهند داشت. ممکن است در حرف زدن تند باشند و پرستار سالمند باید بتواند این مسائل را بپذیرد و با آن ها کنار بیاید. در حقیقت این شغل برای کسانی خوب است که آستانه تحملشان زیاد است. هرچه پرستار روحیه بهتر و صبور تری داشته باشد، تعامل مفیدتری نیز با سالمند خواهد داشت.

بینش درست

ممکن است سالمند به دلیل کلافگی ها و ناتوانی ها بدخلقی کند و چون نمی تواند بسیاری از کار هایی که در گذشته به راحتی انجام می داده است را اداره کند، دچار یاس شود. در این موقعیت پرستار سالمند می تواند با شناسایی نقاط قوت و مسائلی که باعث خوشحالی فرد می شوند، حس بهتری به او بدهد. همچنین بهتر است اجازه بدهد سالمند تا حدی که می تواند برخی کارهایش را خودش انجام دهد تا احساس استقلال کند.

رعایت چهارچوب ها

برخی حدود ها هستند که فرد باید به عنوان یک پرستار سالمند آن ها را در مقابل فرد سالمند رعایت کند. معمولا افراد سن بالا بسیار حساس هستند و پرستار ها باید این حساسیت ها را شناخته و تا حد ممکن رعایت کنند. آن ها یک عمر سلامت کامل داشته اند و حالا تحت شرایطی قرار گرفته اند که برای بسیاری از کار های ساده نیاز به کمک دارند. به عنوان یک پرستار سالمند فرد باید بتواند اعتماد به نفس و حریم شخصی آن ها را حفظ کند.

جمع بندی ویژگی پرستار سالمند خوب

ما در مرکز آمبولانس و خدمات پرستاری ناجی از سال ۱۳۷۸ بر این تلاش بوده‌ایم تا در تمام لحظات سخت همراه شما باشیم. در این مرکز انتخاب و گزینش پرستاران و مراقبان به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود تا شما عزیزان با اطمینان خاطر مهم ترین افراد زندگی خود را به ما بسپارید.

 پرستاری از سالمند بسیار دشوار و پر مسئولیت است. به همین جهت زمانی که می خواهید شخصی را برای این شغل استخدام کنید، باید برخی ویژگی ها را برایش در نظر بگیرید. مسئولیت پذیری، درک و مهربانی از مهم ترین صفات یک پرستار به شمار می روند. فرد باید بتواند کار های اولیه سالمند را انجام دهد و همواره به گونه ای با او به تعامل بپردازد که حریم شخصی سالمند نیز حفظ شود.

برای مراقبت از سالمندان عزیزتان می‌توانید با مرکز پرستاری ناجی با بیش از ۲۰ سال سابقه تماس بگیرید.

شماره شبانه روزی ۰۹۹۰۴۸۰۰۲۶۵

مشاوره رایگان و شبانه روزی برای خدمات پرستاری در منزل:

درخواست پرستار سالمند:  ۰۹۹۰۴۸۰۰۲۶۵

ساعات اداری: ۰۲۱-۸۸۴۶۹۰۳۶

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *