پرستار در منزل, پرستار سالمند, پرستار سالمند آسمی

در مراقبت از سالمند آسمی رعایت چه نکاتی لازم است؟

مراجعه به پزشک هر سه ماه یکبار

مراقبت از سالمندان کار آسانی نیست و به اطلاعات زیادی نیاز است، بخصوص اگر قرار است از یک سالمند آسمی مراقبت کنید. سالمندان در هر خانواده ای مانند گنجینه ای با ارزش هستند که وجود پر از مهرشان تکرار نشدنی است. لازم است برای مراقبت از آنها صبور باشیم و وقت بگذاریم؛ اما اگر وقت کافی را نداریم مراقبت از آنها را به متخصصین این کار بسپاریم و پرستار بگیریم.

تاثیر گذر زمان

بر اثر گذر زمان و بالارفتن سن، از کارکرد اعضای داخلی و خارجی انسان ها کاسته می شود و پا به دوره ی سالمندی می گذارند و قادر به انجام بیشتر فعالیت های خود نیستند.اکثر سالمندان با یک بیماری دست به گریبان هستند و در دوره ی سالمندی نیاز به مراقبت خاص دارند؛ به عنوان مثال بیماری آسم و یا ناشنوایی و …..

سالمند با مشکل تنفسی کیست؟

هنگامی که ریه های سالمندآسمی در برابر ریزگرد های موجود در هوا و یا ذرات آلرژی زا واکنش نشان دهند. و سلامتی سالمند را به خطر بیندازند و تنفس او را دچار مشکل کنند. گفته می شود که سالمند دچار آسم شده است. اگر سالمند علائم زیر را دارد حتما به پزشک مراجعه کنید. سرفه های خشک و پی در پی، خس خس سینه، تنگی نفس و سوزش در قفسه سینه.

مراقبت از سالمند آسمی چگونه است:

برنامه ی بسیار منظم و دقیقی برای استفاده از داروها و اسپری های سالمند ترتیب دهید و پایبند آن باشید.

  • اگر چند ساعت در طول روز در کنار سالمند آسمی نیستید حتما ساعت و نحوه ی استفاده از دارو را با یک برچسب بر روی قوطی های داروها یادداشت کنید و برای سالمند توضیح دهید.
  • برای بیماری تنفسی در هر سنی، رطوبت داخل خانه مضر است. پس با خشک نگه داشتن محیط خانه از حساسیت بیمار بکاهید.
  • بیشتر سالمندان آسمی به پشم گوسفند و حیوانات دیگر واکنش نشان می دهند .و دچار حمله آسمی می شوند.بنابراین بهترین کار این است که از پارچه یا ملحفه و یا پتویی از این جنس برای سالمند استفاده نکنید.
  • با تمیز نگه داشتن و ضد عفونی کردن مداوم محل زندگی سالمند مهم است . کمک بسیار زیادی در کاهش حمله های آسمی خواهید کرد.
  • آلودگی های موجود در آب و هوای شهرهای بزرگ و کلانشهرها تاثیرات زیادی بر آسم می گذارند. بنابراین اگر مقدور است برای زندگی، سالمند آسمی را به شهرهایی با هوای پاکیزه انتقال دهید.
  • معمولا غذاهای سرخ کردنی و غذاهای آلرژی زا مانند بادمجان آسم را تشدید می کنند. و تنفس سالمند آسمی را به خطر می اندازند. از آماده کردن و استفاده کردن این غذاها در محیط زندگی سالمند جدا خودداری کنید.

اگر در مراقبت از سالمند آسمی هر یک از موارد زیر را مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • اگر بیش از دوبار در هفته نیاز به اورژانس برای تنظیم و کنترل تنفس سالمند پیدا کردید،
  • اگر سالمند بیش از دوبار در طول شب به دلیل حمله آسم از خواب بیدار شد،
  • اگر بیش از دو بار در سال متقاضی پر کردن اسپری شدید،
  • اگر با مصرف داروهای پزشکی هیچگونه بهبودی در بیمار مشاهده نکردید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *