سالمند, سلامتی

راهکارهای آسان برای مراقبت از چشم ها در همه سنین

مراقبت از چشم ها

آیا شما مجبورید هنگام مطالعه کتاب را از فاصله دور ببینید؟ آیا چشمان خود را زیاد تنگ می کنید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا راهکارهایی را برای مراقبت از چشم ها به شما ارائه دهیم. اکثر مشکلات بینایی با افزایش سن در انسان رخ می دهند. اما کارهایی برای محافظت از چشم ها مانند دیگر ارگان های بدن وجود دارد. این نکات را برای محافظت از دید خود در حال حاضر و برای آینده امتحان کنید.

عینک آفتابی خود را فراموش نکنید.

شما در هر سنی باید از اشعه ماورا بنفش خورشید در برابر چشمانتان محافظت کنید. چون اشعه ماورا بنفش می تواند باعث بیمای های چشم، افزایش نزدیک بینی و یروز سرطان پوست در اطراف چشم بشود.

هر زمان که شما در فضای باز یا مشغول رانندگی هستید از عینک آفتابی استفاده کنید. بهتر است که همیشه یک عینک آفتابی اضافی در ماشین خود داشته باشید. هم چنین در نظر داشته باشید که حتی در هوای ابری هم این اشعه ها می توانند به شما آسیب برسانند.

محیط کار خود را استاندارد کنید.

با توجه به انجمن بینایی سنجی آمریکا، ساعت ها گذراندن در مقابل کامپیوتر می تواند باعث خستگی، درد و خشکی چشم شود. با قرار دادن مانیتور در دورترین نقطه البته نه در جایی که مجبور به تنگ کردن چشمانتان شوید به این موضوع کمک کنید.

بهتر است برای استراحت دادن به چشمانتان و زاویه دید از آسیب های ناشی از خیره شدن طولانی مدت به مانیتور بکاهید. مرتب از صفحه نمایش دور شوید. استفاده از یک صفحه ضد انعکاس که در بیشتر فروشگاه های لوازم اداری فروشی موجود است می توانید استفاده کنید.

لیزیک

بینایی شما در اوایل دهه 30 تثبیت می شود به همین دلیل انجام عمل لیزیک lasik در این سن عاقلانه است. بعد از 30 سالگی هم پزشک شما باید تشخیص دهد که شما کاندیدای خوبی برای عمل لیزیک هستید. عمل لیزیک خطراتی را نیز به همراه دارد: خسشکی چشم به ویژه در 6 ماه ابتدایی بعد از عمل و گاهی اوقات هنگام طلوع و غروب آفتاب و توجه اشته باشید که حتی با عمل جراحی شما در 40 سالگی به عینک مطالعه نیاز دارید.

مراقبت های دهه 40 و بعد زندگی

نحوه مراقبت از چشم ها

ورزش کنید و عرق بریزید

ورزش منظم و حفظ وزن متعادل به جلوگیری از دیابت کمک می کند. همان طور که قبلا در مقاله مربوط به دیابت گفتیم: دیابت دلیل اصلی اختلال بینایی است که منجر به کوری می شود. پزشکان افراد 40 تا 50 ساله مبتلا به دیابت بیشترین احتمال کوری را دارند. برای اینکه جزو این دسته نباشید حداقل 3 بار در هفته نیم ساعت ورز هوازی انجام دهید و از خوردن شیرینی بپرهیزید.

مراقبت و چکاپ های سالانه

معاینه چشم ها در 40 سالگی جهت تشخیص علائم اولیه مشکلات بینایی مانند آب مروارید که سبب نرسیدن نور به شبکیه می شود. یا بیماری AMD که مربوط به روند افزایش سن است و سبب آسیب دیدگی شبکیه می شود. هم چنین گلوکوم، که در اثر افزایش فشار در چشم به عصب بینایی آسیب می رساند.

یک معایته کامل شامل آزمایشات معمول حرکات عضله چشم و معاینه رتینوسکوپی برای بررسی آستیگماتیسم، نزدیک بینی و دوربینی می باشد. بعد از غربالگری پایه معاینات سالیانه را دنبال کنید مگر اینکه پزشکتان بررسی های مکرر را به شما توصیه کند.

از دیگر مراقبت های دهه 40 و 50 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *