پرستار سالمند, سالمند

چند چیز درباره آلزایمر که هیچکس به شما نگفته است.

آلزایمر

پرستاری از سالمندان آلزایمری می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مقاله نکاتی برای پرستاری از سالمندان آلزایمری به شما پیشنهاد می شود. انتخاب پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر نیاز به دقت و موشکافی دقیق پرستار دارد.

 چه چیزی هایی را هیچ کس درباره آلزایمر به شما نگفته؟

سالمندان و آلزایمر

احتمالا تمام شما کسی را در طول زندگی خود می شناسد که به آلزایمر مبتلاست. هر 65 ثانیه یک نفر مبتلا به آلزایمر می شود. این بدان معناست که خانواده و پرستار سالمند ممکن است وظایف جدید داشته باشند. طبق گزارش انجمن آلزایمر، این بیماری ممکن است در افراد زیر 65 سال به صورت پیش ار موعد رخ دهد.

عزیزان سالمندتان ممکن است کارهای ناجور زیادی انجام دهند.

گاهی اوقات ما کارهایی انجام می دهیم ی حرف هایی می زنیم که از شخصصیت ما بعید است. به عنوان مثال سالمندان باوقار و موجهی بودند که ناگهان در یک جای عمومی شروع به لخت شدن می کنند!

البته که این رفتار دلیل خاصی دارند و وظیفه پرستار سالمند کشف دلیل بروز اینگونه رفتارات در سالمند است. آلزایمر دغایره زندگی را برعکس می کند و بچه ها نقش والدین را برای پدر و مادر خود باید ایفا کنند.

از بین رفتن احساس شرم و حیا.

همسر یکی از سالمندان آلزایمری اظهار کرده است که شوهرش زیپ شلوار خود را باز می کند و اینکار را فقط بخاطر این که فکر می کند بامزه است. همچنین تعدادی از پرستاران سالمندان آلزایمری گزارش دادند که سالمندان آلزایمری سعی می کنند غریبه ها را ببوسند چون واقعا فکر می کنند همه او را دوست دارند. اینها علائم آلزایمر است که هر بزرگسالی باید بداند.

شاید آن ها فراموش کند که دوش بگیرند.

سردرگمی و فراموشی به بخشی از زندگی این افراد تبدیل می شود. دوش گرفتن تقریبا 15 مرحله دارد که که ما اصلا به این مراحل فکر نمی کنیم. اما بخاطر آوردن این کارها برای سالمندان آلزایمری می توانند غیرممکن باشد. یکی از راه های خلاقانه برای یادآوری به سالمندان جهت حفظ بهداشت فردی این است که جلوی آن فرد اول خودتان به حمام بروید.

انتظار توهم هذیان گفتن را داشته باشید.

سالمندان ممکن است در جمع اظهار نظرهای نامناسب و گاها بی ادبانه بگویند. این کار به این دلیل است که آن ها دیگر در ذهن خود هیچ فیلتری ندارند.

آلزایمر می توانند کشنده باشد.

این بیماری ششمین علت مرگ ومیر در جهان است. بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که نمی توان از آلزایمر جلوگیری کنند یا آن را درمان کنند. گزارش سالانه انجمن آلزایمر خاطر نشان می کند که از از هر سه سالمند یک نفر با آلزایمر یا شکل دیگری از فراموشی فوت می کند. آلزایمر بیش از سرطان پستان و سرطان پروستات باعث تلفات می شود.

احساسات فیزیکی ممکن است کمرنگ شوند اما عواطف پابرجا اند.

پرستارهای سالمندان آلزایمری گزارش داده اند که این افراد وسط تابستان چندین بار در طی روز لباس های گرم می پوشند و به نوعی درکی از سرما و گرما ندارند. اما در عین حال مشاهده شده که این افراد به عزیزان خود روزانه چندین بار ابراز علاقه می کنند و به آن ها می گویند که دوستشان دارند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *