استخدام پرستار سالمند, پرستار در منزل, پرستار سالمند

چگونه از سالمند آلزایمری پرستاری کنیم؟

چگونه از سالمند آلزایمری پرستاری کنیم؟

یکی از بیماری هایی که در سنین بالا افراد به آن دچار می شوند، فراموشی و آلزایمر می باشد. طی این بیماری برخی از توانایی های فرد دچار مشکل می شوند و اختلالاتی در او به وجود می آید. ممکن است در این بین حافظه کوتاه مدت و بلند مدت فرد از بین برود و یا با مشکلات و خطاهایی روبرو شود. به‌طور مثال ممکن است افراد را به خاطر نیاوردند و یا درک درستی از آنچه در اطرافشان رخ می دهد، نداشته باشند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، نگهداری از سالمند در منزل مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و همچنین در مواردی که  حادتر هستند، این مشکل چند برابر خواهد شد. ممکن است بسیاری از فعالیت‌های روزانه فرد به مشکل بخورند و حتی ناخواسته به خودش با آسیب برساند. به همین جهت لازم است یک فرد به‌صورت مداوم از او مراقبت کند. بهترین کار در این موقعیت، استخدام پرستار هایی است که در این زمینه آموزش دیده‌اند و اطلاعات کافی دارند.

چگونه از سالمند آلزایمری پرستاری کنیم؟

چگونه از سالمند آلزایمری پرستاری کنیم؟

آلزایمر چیست؟

 پیش از اینکه به هر موضوع دیگری بپردازیم و نکات مهم را درباره نگهداری از سالمند آلزایمری در خانه با شما در میان بگذاریم، بهتر است تعریف جامعی از آلزایمر داشته باشیم. آلزایمر یا فراموشی اختلالاتی را در فعالیت های مغز به همراه دارند که این موضوع می‌تواند با گذشت زمان بدتر شود. این یک بیماری مربوط به مغز و اعصاب است و می‌تواند برای افراد کم سن هم اتفاق بیفتد. به‌طورکلی بین 2 الی 5 درصد از افراد و سالمند، درگیر بیماری آلزایمر خواهند شد. این بیماری کم کم سلول های مغز را تخریب می کند و بسیاری از مهارت های اولیه و اجتماعی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حتی می تواند باعث از بین رفتن توانایی های او بشود.

آلزایمر در حقیقت زوال عقل است که در ابتدا با پاک شدن برخی خاطرات و اطلاعات در حافظه شروع می شود و به نوعی خودش را به این شکل نشان می دهد. این اتفاق معمولاً ابتدا برای حافظه موقت افتاده و بعد با نشانه هایی مانند افسردگی، عدم تشخیص زمان، عدم قدرت تکلم و بسیاری از موارد دیگر پیشرفت می کند. در بسیاری از موارد ناراحتی‌های تنفسی برای فرد پیش می‌آید و حتی می‌تواند منجر به مرگ او بشود. معمولاً بین ۱۵ الی ۲۰ سال قبل از وقوع این بیماری، نشانه ها در فرد شروع می‌شوند و اگر بتوانید در موقعیت مناسب از آن پیشگیری کنید، امکان درمان شدنتان زیاد خواهد بود.

اهمیت استخدام پرستار حرفه‌ای

فردی که به‌عنوان پرستار سالمند برای مراقبت از افراد سالمند آلزایمری در منزل استخدام می کنید، باید توانایی های ویژه‌ای برای مراقبت از این افراد داشته باشد. نگهداری از شخصی که دچار زوال حافظه است، بسیار چالش‌برانگیز و سخت می باشد. این افراد دائماً در حال تغییر هستند و نیاز به مراقبت های ویژه و همچنین حمایت عاطفی دارند تا بتوانند با این بیماری کنار بیایند. ابتدا باید یک سبک زندگی درست و سالم برای آن ها در نظر بگیرید و مطمئن شوید که پرستار سالمند تمامی این روش ها را دنبال می کند.

فراموش نکنید در بسیاری از موارد این بیماری درمان ندارد و حتی ممکن است به مرور زمان بدتر شود؛ بنابراین بسیاری از افراد به‌ویژه کسانی که در سن بالا به این بیماری دچار می شوند تا آخر عمر با آن دست و پنجه نرم می کنند و به هیچ وجه نباید آن ها را تنها بگذارید؛ بنابراین سعی کنید پرستار سالمندی را استخدام کنید که ازلحاظ کاری کاملاً متعهد است و می تواند تمام وقت خود را صرف این کار کند.

افرادی که  با  اشخاص سالمند آلزایمری در ارتباط هستند و به‌ویژه کسانی که با او زندگی می کنند، باید رفتارهای ثابتی داشته باشند تا تشخیص و به یاد آوردن آن ها برای فرد سالمند ممکن شود. رفتارهای افراد آلزایمری گاها غیرقابل‌پیش‌بینی است و باید آماده رویارویی با انواع چالش ها را داشته باشید. حتی ممکن است فرد  برای کارهایی مانند روشن کردن لوازم برقی و حتی فعالیت های شخصی مانند استحمام نیاز به کمک داشته باشد.

جمع‌بندی

 پرستار سالمند آلزایمری باید بتواند با تمامی جوانب نگهداری از یک فرد خاص کنار بیاید و همچنین شرایط را برای  اینکه  فرد زندگی راحتی داشته باشد، مهیا کند. معمولاً باید اشخاصی را استخدام کنید که سابقه و اطلاعات کافی در این زمینه را دارند و می توانند با صبر و حوصله از اشخاصی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، مراقبت نمایند. بیماران آلزایمری به‌طورکلی دچار مشکلات متعددی هستند و وضعیت آن ها با افراد عادی کاملاً متفاوت است. پس حتماً در پیدا کردن یک شخص حرفه‌ای زمان بگذارید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *