استخدام پرستار, پرستار در منزل, خدمات پرستاری

یک پرستار خوب چه کارهایی باید انجام دهد

پس از پزشک، این پرستار است که در پروسه درمان یک بیمار و یا نگهداری از گروه های حساس جامعه اعم از کودکان، سالمندان، بیماران زمینه ای و … نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا کرده و در بهبود وضعیت فرد نقشی حیاتی دارد. پرستاری از جمله شغل هایی است که ضمن نیاز به داشتن دانشی تخصصی مستلزم روحیه ای پرقدرت همراه با صبر و حوصله بالا می باشد. اگرچه پرستار شدن به خودی خود سخت بوده اما تبدیل شدن به یک پرستار خوب حتی از آن هم سخت تر می باشد. پرستاری ناجی با نگارش این مقاله قصد دارد، کارها و ویژگی های یک پرستار خوب را برای شما شرح داده و شما را از ویژگی های لازم برای پرستار خوب بودن آگاه سازد؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

تعهد و وجدان کاری

از اصول اولیه هرکاری داشتن تعهد و وجدان کاری می باشد؛ پرستاری نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده بلکه بر این ویژگی تاکیدی دوچندان دارد. در این حرفه حس انسان دوستی مقدم بر منافع مالی فرد می باشد. قطعا نجات جان یک بیمار و همدردی با خانواده او ارزشی بیشتر از منفعت های مالی دارد. وجود تعهد و وجدان کاری در یک پرستار خوب سبب شده که او تهیه اقلام مورد نیاز بیمار را بر انجام کارهای شخصی مقدم بداند و برای کمک به بیماران از انجام هیچ کاری دریغ نکند.

داشتن روحیه ای قوی

شما با انتخاب این شغل با افرادی در ارتباط خواهید بود که ممکن است از مشکلات روحی و جسمی زیادی رنج برده و مشکلات زیادی داشته باشند؛ دیدن و شنیدن رنج یک انسان، یک هم نوع، قطعا بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. پرستاران باید بتوانند ضمن حفظ روحیه خود، به بیمار نیز روحیه داده و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

پذیرش ساعت کاری بالا

ساعات کاری پرستاران در اکثر مواقع بسیار طولانی و حتی در برخی از مواقع غیر قابل پیش بینی می باشد؛ یک پرستار خوب باید بازده حداکثری را در ساعات کاری متفاوت و طولانی داشته باشد. در صورتی که وضعیت بیمارستان و یا بیماران بحرانی شود، ممکن است نیاز باشد پرستار دو شیفت کاری پشت سر هم فعالیت کرده و یا 24 ساعته بالا سر مریض خود باشد.

ارتباط کلامی موثر

امکان برقراری ارتباط چه با بیمار و چه با همکاران یکی از مولفه های اصلی این حرفه می باشد. ممکن است بیماران مختلف با شرایط فرهنگی و اعتقادی متفاوت به شما مراجعه کنند، پرستار باید بتواند ضمن پذیرش هویت متفاوت او به او احترام گذاشته و سعی کند با او ارتباطی موثر و سازنده برقرار کند. برقراری ارتباط با سایر همکاران حتی گاهی مهم تر از برقراری ارتباط با خود بیمار می باشد.

صبور باشید!

افراد در شرایط بیماری و وضعیت نامناسب جسمی، از نظر روانی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و بدخلق و کم طاقت می شوند؛ در این شرایط ممکن است بی ‌حوصلگی ‌ها و بی ‌قراری ‌های خود بر روی نزدیک ترین فرد در دسترس یعنی پرستار خالی کرده و با او بدرفتاری کنند. در این شرایط لازم است پرستار صبر و بردباری به خرج داده و حوصله پیشه کند.

اشتباهات حداقلی!

تمایز یک پرستار خوب با یک پرستار عادی در این مرحله کاملا قابل تشخیص و ملموس می باشد. اگرچه پیش آمدن خطا و اشتباه در این حرفه با تبعات سنگینی همراه می باشد اما امری اجتناب ناپذیر بوده و ممکن است رخ دهد. یک پرستار خوب اطلاعات خود را همواره به روز نگه داشته و از اشتباهات دیگران درس می گیرد. شاید بتوان با این جمله حق مطلب را ادا کرد : اشتباهات دیگران را تکرار نکنیم و اشتباهات خود را نیز دو بار تکرار نکنیم.

مرکز مشاوره و خدمات پرستاری و خدمات پزشکی ناجی تمام پرستاران خود رو ضمن سنجش علمی با تست ها و آزمون های مختلفی من جمله تست های متعدد پزشکی، قدرت عمل، مدیریت بیماران، صلاحیت های کاری و … از نظر اخلاقی نیز آزمایش کرده و از بین منتخبین این آزمون و خطاها دقت هرچه تمام تر افراد ممتاز را دست چین کرده است. این مجموعه همچنین خدمات مختلفی نظیر انتقال بیمار از طریق آمبولانس هوایی، آمبولانس خصوصی ، آمبولانس کددار، آمبولانس زمینی، آمبولانس نوزادان، آمبولانس مراقبت های ویژه ( icu، ccu) و هلیکوپتر امداد، ویزیت پزشک در منزل، خدمات پرستاری در منزل و پرستار سالمند … را برای شما ارائه کرده و دارای مجوزهای قانونی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد.

شماره تماس با مشاوران ناجی: 88464000-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *