آموزش پرستار, استخدام پرستار, استخدام پرستار سالمند, پرستار در منزل

استخدام و آموزش پرستاری در منزل

استخدام و آموزش پرستاری در منزل

نکات مهم هنگام استخدام پرستار در منزل

با توجه‌ به مشکلات زندگی‌های امروزه در بیشتر خانواده‌ها، خانم‌ها نیز به‌اجبار باید در خارج از منزل کار کنند. دراین‌بین کودکان آن‌ها و افراد سالمند که توانایی مراقبت از خود را ندارند، در خانه تنها خواهند ماند. یک راه پیشنهادی این است که افراد مسن را به سالمندان و کودکان نیز به مهدکودک بسپارید. ولی روش بهتری نیز وجود دارد استخدام پرستار در منزل که از فرزند و افراد سالخورده خانواده مراقبت کند.

برای استخدام پرستار در منزل اولین نکته اعتماد است چون پرستار قرار است به منزل شخصی شما راه پیدا کند. از آنجایی‌که کودک شما وابستگی شدیدی به پرستار خود پیدا می‌کند، بهتر است در انتخاب آن دقت کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با استخدام پرستار سالمند و نقش پرستار در منزل آشنا کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

استخدام پرستار سالمند در منزل

سالمندان بخاطر مشکلات جسمی و کهولت سن، شاید نتوانند حتی کوچک‌ترین کارهای شخصی خود مانند غذا خوردن را انجام دهند. فرزندان و دیگر اعضای خانواده نیز درگیر روزمرگی و مشغله‌های زندگی‌اند بنابراین از بزرگ‌ترهای خود غافل می‌مانند. تنها کاری که می‌شود در این شرایط انجام داد استخدام پرستار برای مراقبت و محافظت از سالمندان است. اما پرستاری که شما استخدام می‌کنید باید ویژگی‌های اخلاقی و مهارتی خاصی داشته باشد. در ادامه مقاله چند مورد از این ویژگی‌ها و خصوصیات را برای شما شرح خواهیم داد.

استخدام و آموزش پرستاری در منزل

استخدام و آموزش پرستاری در منزل

ویژگی و خصوصیات اخلاقی پرستار سالمند در منزل

  • مهربان و صبور باشد.

از آنجایی‌ که شما برای یک فرد سالخورده پرستار استخدام می‌کنید، مهم‌ترین ویژگی او مهربانی و دلسوز بودن است. افراد سالخورده برای انجام بسیاری ازکارهای شخصی خود در طول روز به کمک پرستار نیاز زیادی دارند. همچنین پرستار باید بتواند در هر لحظه‌ با صبوری، به برطرف‌کردن نیازهای سالمند بپردازد. حس ترحم را از سالمند دور کرده و به او اعتمادبه‌نفس بدهد.

  • شخص باتجربه‌ای را انتخاب کنید.

برای مراقبت از افراد سالخورده با توجه‌ به مشکلات و نیازهای آن‌ها، به پرستار باتجربه نیاز است. آن‌ها باید به‌راحتی با شخص سالمند ارتباط برقرار کنند و با خلق‌وخوی تند برخی از افراد مسن کنار بیایند.

  • دقت بالایی داشته باشد.

افراد مسن معمولا به‌خاطر شرایط سنی که دارند خیلی از مسائل را فراموش می‌کنند و به بیماری آلزایمر دچار می‌شوند. پرستار به‌دقت زیادی در مصرف قرص‌ها، ساعت غذا و خواب سالمند خود نیاز دارد.

  • باید ثبات شخصیتی داشته باشد.

پرستار باید در رفتار خود همیشه یک الگوی ثابت داشته و در برخورد روزانه خود احترام سالمند را رعایت کند. نباید مشکل شخصی در رفتار او تاثیر بگذارد و در هر شرایطی با دلسوزی و عشق به کار خود ادامه دهد.

نکاتی که در زمان استخدام پرستار سالمند باید بدانید

  • نیازهای سالمند را شناخته، آن را بر روی کاغذ یادداشت کنید و در زمان استخدام به پرستار تحویل دهید.
  • اگر سالمند از بیماری خاصی رنج می‌برد بهتر است از این‌که پرستار اطلاعاتی در مورد بیماری دارد مطمئن شوید. با وخیم شدن مریضی سالمند، پرستار بتواند اقدامات اولیه را انجام دهد و شرایط را تحت کنترل خود قرار بدهد.
  • سعی کنید برای استخدام از شرکت‌های معتبر پرستار بگیرید و از قبل در مورد شرکت تحقیق کنید.
  • از پرستار بخواهید سوابق کاری خود را به شما ارائه دهد و از میزان رضایتمندی کارفرمایان قبل پرس‌وجو کنید.

پرستار سالمند باید چه دوره‌هایی را آموزش دیده باشد

پرستار باید اطلاعاتی در مورد فواید و عوارض داروها کسب کرده باشد. همچنین بتواند برنامه غذایی مناسب با شرایط سالمند برای او تهیه کند. قادر به انجام تزریقات مختلف برای سالمند باشد. بتواند از بخیه و زخم سالمند بیمار مراقبت کرده و آن را پانسمان کند. از ایجاد زخم بستر در سالمند جلوگیری کند و در صورت ایجاد زخم بتواند مراقبت‌های لازم را انجام بدهد. پرستار باید بتواند در سلامت روان شخص سالخورده به او کمک کند.

مزایای استخدام پرستار در منزل برای سالمندان

  • استخدام پرستار سالمند در منزل از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر از سپردن فرد مسن به خانه سالمندان است. همچنین با این کار خیال شما از هر نظری راحت‌تر است.
  • برای سالمندانی که بیماری آلزایمر دارند، شناختن محیط زندگی اهمیت زیادی دارد. پس بهتر است از آن‌ها در منزل با کمک پرستار مراقبت کنیم.
  • پرستار در منزل خدمات بیشتری به سالمند شما ارائه می‌دهد و زمان بیشتری را با او می‌گذراند. از این طریق باعث بهبود وضعیت جسمانی فرد سالخورده می‌شود.
  • پرستار تمام‌کارهای شخصی او را انجام می‌دهد و شما خیال آسوده‌ای از لحاظ نظافت و آراستگی سالمند خود دارید.

کلام آخر

کودکان و سالمندان نسبت به بقیه بیشتر به توجه و محبت اطرافیان خود نیاز دارند. توجه اطرافیان به آن‌ها احساس امنیت و آرامش می‌دهد. اگر وقت کافی برای رسیدگی به آن‌ها ندارید، بهتر است پرستاری را برای مراقبت و نگهداری از آن‌ها استخدام کنید. حتی اگر پرستار در منزل از فرد سالخورده شما مراقبت می‌کند، از ملاقات با آن‌ها غافل نباشید. در اولین فرصت با سالمند خود تماس بگیرید و حال او را جویا شوید. در این مقاله سعی کردیم شما را با استخدام و آموزش پرستار سالمند در منزل آشنا کنیم. امیدواریم با خواندن آن اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *