پرستار در منزل, تعرفه پرستاری

تعرفه پرستاری در منزل

تعرفه پرستاری در منزل

شناسایی بیماری سالمندان توسط مراقبین

سالمندان همیشه مرکز گرما و صمیمیت خانواده بوده‌اند. زمانی که این عزیزان با مشکلاتی مواجه می‌شوند دیگر قادر نخواهند بود تنهایی به زندگی خود ادامه دهند. وقتی افراد مسن بیمار می‌شوند به وجود دائمی یک نفر در کنار خود نیاز دارند. حضور یکی از اعضای خانواده به‌صورت شبانه‌روز در کنار افراد سالمند امری بسیار دشوار است. مراقب باید از مسائل پزشکی سررشته داشته باشد تا هنگام مراجعه به پزشک اطلاعات لازم را به وی ارائه دهد. در این مقاله از خدمات پرستاری ناجی قصد داریم به نحوه شناسایی بیماری سالمندان توسط مراقبین و تعرفه پرستاری در منزل بپردازیم، پس لطفا با ما همراه باشید.

بیماری متداول سالمندان

همان گونه که همه ما میدانیم شایع‌ترین بیماری بین سالمندان فراموشی یا همان زوال عقل است. درصورتی‌که سالمند شما به این بیماری دچار شود به خدمات پرستاری شبانه‌روزی نیاز دارد. از سایر بیماری سالمندان می‌توان به فشارخون بالا، قند خون و چربی خون بالا، افسردگی و… اشاره کرد. چنین بیمارانی ممکن است در حین راه‌رفتن تعادل خود را از داده و سقوط کنند. متاسفانه شکستگی استخوان در این سن تقریبا درمان نخواهد شد و منجر به یکجا نشین شدن بیمار می‌شود. حضور دائمی یک پرستار در کنار افراد مسن از بسیاری از این مشکلات پیشگیری می‌کند.

تعرفه پرستاری در منزل

تعرفه پرستاری در منزل

نحوه شناسایی بیماری سالمندان توسط پرستار

ازآنجایی‌که پرستار دوره حرفه‌ای برای تشخیص اولیه بیماری را دیده، به‌راحتی به شما و سالمندتان کمک می‌کند. هنگامی که پرستار چند روز در کنار سالمند شما زندگی کند توانایی تشخیص نوع بیماری وی را دارد. باتوجه‌به تجربه و علم پرستار می‌توانید به پزشک مناسب مراجعه کرده و سالمند خود را درمان کنید.

تعرفه پرستاری در منزل

بررسی تعرفه پرستاری از سالمندان در منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد که به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • زمان حضور پرستار بر بالین سالمند

هرچه زمان حضور پرستار در کنار سالمند بیشتر باشد، هزینه پرداختی توسط خانواده بیشتر خواهد بود. پرستاران آماده ارائه خدمات در شیفت‌های 8، 12 و 24 ساعته به سالمندان‌اند. قاعدتا نوبت شبانه هزینه بیشتری به همراه دارد.

در همان ابتدا تعیین می‌شود که پرستار برای چه مواردی باید به سالمند کمک کند. هرچه خدمات ارائه شده توسط پرستار بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری به وی پرداخت شود. خدمات پزشکی ارائه شده شامل اندازه‌گیری فشارخون، قند خون، آماده‌سازی دارو و… است.

  • انجام کارهایی غیر از مراقبت از سالمند

در برخی مواقع لازم است پرستار به انجام کارهایی چون آشپزی و بیرون بردن سالمند بپردازد. انجام چنین کارهایی در میزان دریافت دستمزد پرستار تاثیرگذار خواهد بود.

  • محل زندگی پرستار و سالمند

اگر پرستار و سالمند در شهرهایی زندگی کنند که هزینه زندگی بیشتر است، مطمئنا دستمزد پرستار نیز بیشتر است. اگر فاصله محل زندگی پرستار از سالمند زیاد باشد، با توافق طرفین هزینه بیشتری به پرستار پرداخت خواهد شد.

کلام آخر

در صورت بیماری سالمندان بهتر است از آن‌ها در منزل مراقبت کرد. پرستار با حضور در کنار سالمند خدمات مختلفی به وی ارائه می‌دهد. باتوجه‌به خدمات درخواستی توسط خانواده فرد مسن، تعرفه پرستاری در منزل متفاوت خواهد بود. پرستار با استفاده از تجربه و علم خود به‌راحتی بیماری سالمندان را تشخیص می‌دهد. تشخیص اولیه پرستار در انتخاب پزشک مناسب برای درمان بسیار مفید است. امیدوارم از مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *