تغذیه مناسب, دسته بندی نشده, نکات, ویتامین ها

روش مصرف ویتامین برای سالمندان

روش مصرف ویتامین برای سالمندان

برای بسیاری از بزرگسالان، پیر شدن با صلابت، تحرک و حفظ سلامتی یک هدف اصلی و بنیادی است. با گذشت زمان، روش مصرف ویتامین برای سالمندان و مواد معدنی مورد نیاز برای سالم ماندن و تحرک ممکن است دشوارتر شود. خوشبختانه مکمل هایی غذایی وجود دارند که می توانند ضعف هایی را که باعث می شود تأمین مواد مغذی از غذا دشوار شود، پوشش دهند. اما باید توجه داشته باشید که قبل از مصرف روش مصرف ویتامین برای سالمندان است با پزشک خود یا یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی معتبر صحبت کنید.

اهمیت آزمایش قبل از مصرف ویتامین

این افراد می توانند آزمایشاتی را برای تعیین کمبود ویتامین انجام دهند. و به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید که کدام مکمل ها را باید به برنامه روزانه خود اضافه کنید. پزشک همچنین می تواند مشکلات سلامتی را که نیاز به مکمل دارند. شناسایی کرده و به شما توصیه می کند. کدام ویتامین ها را به دلیل عوارض جانبی مصرف نکنید.

اغلب ممکن است تعجب آور باشد که انواعی از ویتامین ها به طور معمول برای افراد مسن توصیه می شود، اما مصرف هر کدام از این ویتامین ها به شرایط و شیوه های مشخصی وابسته است که ما در اینجا به آن ها اشاره خواهیم داشت.

مصرف مولتی ویتامین

مصرف مولتی ویتامین به طور روزانه می تواند به شما کمک کند عناصر غذایی مورد نیاز برای داشتن یک زندگی سالم و فعال را به خوبی در سال های طلایی عمر خود تأمین نمایید. این مکمل ها حاوی ترکیبی از ویتامین ها هستند که در اکثر سالمندان به اندازه کافی تأمین نمی شود. این ویتامین ها شامل ویتامین E، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، ویتامین D، اسید فولیک و پتاسیم هستند. سایر فرمولاسیون ها شامل لیکوپن، لوتئین و پروبیوتیک ها هستند. برخی از بهترین مولتی ویتامین ها شامل ویتامین هایی با مصرف روزانه برای افراد بالای 65 سال و نقره (Centrum) برای بزرگسالان بالای 50 سال است. اگر با خوردن این غذاها مشکل دارید، مکمل حاوی ویتامین D3 را امتحان کنید.

مصرف مولتی ویتامین برای سالمندان

  1. مصرف ویتامین D

متخصصان توصیه می کنند روزانه 20 تا 25 میکروگرم ویتامین D دریافت کنید. بسیاری از غذاها وجود دارند که منبعی مناسب برای ویتامین D محسوب می شوند، بنابراین خوردن آن ها روش خوبی برای افزایش مصرف ویتامین D است. در همین راستا و برای دریافت  غذاهای غنی شده با ویتامین D، غلات صبحانه، شیر و سایر محصولات لبنی، تخم مرغ و برخی ماهی ها را به ویژه به منظور مصرف ویتامین برای سالمندان در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  1. مصرف ویتامین C

متخصصان بهداشت توصیه می کنند هر روز 75 تا 90 میلی گرم ویتامین C دریافت کنید. ویتامین C را می توان در بیشتر میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و کدو حلوایی زمستانی یافت. ممکن است ساده ترین راه دریافت ویتامین C استفاده از مکمل باشد. همچنین باید توجه داشته باشید. که یک فرمول برای سالمندان پیدا کنید که بیشتر از مقدار توصیه شده روزانه هر ویتامین نباشد.

  1. مصرف ویتامین B

چندین ویتامین B مختلف از جمله فولات، نیاسین، بیوتین و ریبوفلاوین وجود دارد. ویتامین های گروه B برای عملکرد مناسب عصب، سلامت قلب و فشار خون ضروری هستند. کمبود ویتامین B12 همچنین با اختلالات مغزی مرتبط است. متخصصان معمولاً دریافت روزانه حدود 2.4 میکروگرم ویتامین B را توصیه می کنند. برای دریافت بیشتر ویتامین های گروه B، از غذاهایی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، شیر، میوه و سبزیجات استفاده کنید. همچنین می توانید از مکمل ویتامین B نیز استفاده کنید تا میزان مورد نیاز ویتامین برای سالمندان را تأمین نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *