پرستار سالمند, توانبخشی سالمندان, سالمند

مراقبت از سالمندان سکته ای

مراقبت از بیمارن سکته ای

دانایی و یادگیری منبع اصلی توانایی های شماست. یکی از بهترین راه هایی که می توانید از والدین خود که مورد سکته مغزی قرار گرفته اند مراقبت نمایید، این است که در مورد این نوع بیماری بیش از هر چیز دیگری بیاموزید و یاد بگیرید. در واقع، یکی از بزرگترین مشکلاتی که بسیاری از مراقبان هنگام نگهداری از سالمند خود با آن روبرو می شوند، کمبود اطلاعات است. کسب این دانش به شما امکان می دهد از والدین خود به بهترین وجه مراقبت کنید.

مراقبت از سالمندی که سکته کرده است

در توان بخشی سکته مغزی والدین خود شرکت کنید

اینکه افراد بتوانند تا حد امکان در روند توانبخشی سالمندان درگیر شوند بسیار موثر و مفید است. چنین چیزی می تواند به افراد بیمار کمک کند تا احساس کنند .که مورد حمایت هستند و برای ادامه روند درمانی خود انگیزه کسب نموده .و به این مسئله که بار دیگر بتوانند قدرت اراده و استقلال خود را به دست بیاورند امیدوار باشند. از طرف دیگر حتی تشویق کردن پیشرفت های کوچک آن ها نیز می تواند مفید باشد، اما باید مراقب بود که تحت فشار قرار نگیرید.

در اسرع وقت توانبخشی افراد دچار به سکته مغزی را آغاز کنید

  • بهترین مرحله درمان این بیماری، هنگامی است که در ابتدای درمان بیماری قرار دارید، درست پس از این بیماری است که مغز انسان از انعطاف پذیری فوق العاده ای برخوردار است.
  • به احتمال زیاد مغز در این دوره اولیه تغییرات و عادات جدید را به راحتی فرا می گیرد و حفظ می کند. تحریک و تکرار مداوم ارتباطات از دست رفته ناشی از این بیماری را دوباره تقویت کرده و به هم دیگر پیوند می زند.
  • تمرکز بر حرکت روی مناطق خاص بدن، مانند پا و دست ها، می تواند به جلوگیری یا درمان علائم شایعی چون افتادگی پا و اسپاستیک دست نیز کمک کند.
  • عملکرد بازسازی در هر دوی این مناطق که معمولاً تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته اند،
  • گام ابتدایی مهمی در به دست آوردن اختیار کامل بدن است.

کمک به سالمندان برای مقابله با مشکل گفتاری و برقراری ارتباط پس از سکته مغزی

  • بین 25 تا 40٪ از بازماندگان سکته مغزی دچار از دست دادن موقتی زبان خود نیز می شوند. چنین چیزی به معنی از دست دادن توانایی بیان عقاید از طریق گفتار یا دریافت صحیح اطلاعات است. در همین خصوص باید به شما یادآوری نماییم که سالمند شما هیچگاه سطح هوشیاری خود را از دست نمی دهد، حتی اگر مهارت های ارتباطی او به طور موقت کاهش یافته باشد.
  • این فقط مسیر زبان است که مسدود شده است. برای اینکه سرخوردگی قابل درک عزیزتان را نسبت به خواسته ها و نیازهای خود کاهش دهید، از طریق عبارات، تصاویر یا نمادهای ساده روش های معمول برقراری ارتباط را برای او بیابید.
  • همچنین برای تقویت این ناحیه از اتصال مغز و بدن با یک آسیب شناس گفتار و زبان مشورت نمایید.

به سالمندان دچار سکته مغزی کمک کنید تا خستگی خود را رفع نمایند

توانبخشی با فشار بالا و بلافاصله پس از وقوع این بیماری می تواند برای کسانی که به دنبال سلامتی هستند ناامید کننده باشد. به خصوص خستگی ناشی از مصرف دارو می تواند موجب خستگی عاطفی و ناامیدی در طی فرآیند توانبخشی و بهبودی گردد. هنگامی که استراحت کردن نتواند انرژی لازم را برای ادامه روز فراهم کند، توصیه می شود که به دنبال مشاوره پزشکی باشید. بر همین اساس نیز ممکن است تیم پزشکی شما تغییر در داروها، پشتیبانی روانشناختی یا رویکرد تعدیل شده در توانبخشی را توصیه کند.

کمک به رفع خستگی در افراد مبتلا به سکته مغزی

مطالب مرتبط

0 thoughts on “مراقبت از سالمندان سکته ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *