پرستار سالمند, سالمند

نحوه مراقبت از سالمند مبتلا به سرطان

مرکز پرستاری

بدن انسان از تجمع سلول‌های بسیاری ایجاد شده که اندام‌ها و بافت‌های بدن را تشکیل می‌‌دهند. ممکن است گاهی در بین این سلول‌ها، سلول‌هایی غیرعادی وجود داشته باشد. بعد از گذشت مدتی این سلول‌ها در خون گردش کنند و سبب تکثیر سلول‌های غیرطبیعی در بدن شوند. که موجب سرطان می شود. این بیماری در سالمندان شاید سخت تر باشد بنابراین مراقبت از سالمند مبتلا به سرطان باید دقیق تر باشد.

پرستاری از سالمند سرطانی

از تجمع سلول‌های غیرعادی سرطان و تومور بدخیم به وجود می‌آید. این بیماری معمولا با افزایش سن ایجاد می‌شود و در صورت عدم رسیدگی به آن، سبب مرگ شخص خواهد شد. مراقبت از سالمندان نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم راه‌هایی برای پرستاری از سالمندان مبتلا به سرطان را برای شما شرح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با نحوه پرستاری از سالمندان آشنا شوید.

بعد از گذشت نیمی از عمر مرحله جدیدی از زندگی (پیری) شروع می‌شود. در این مرحله در فرد تغییرات بسیاری ازلحاظ جسمی، روانی، روحی و… باگذشت زمان ایجاد خواهد شد. فرد در زمان پیری ممکن است قادر به انجام کارهای روزمره خود نباشد و به همین منظور نیازمند کمک باشد. مراقبت از افراد مسن معمولا توسط خانواده، پرستار و یا خانه سالمندان انجام می‌شود.

پرستار سالمند مبتلا به سرطان چه وظایفی دارد؟

معمولا افراد مبتلا به سرطان به مراقبت‌های بیشتری احتیاج دارند. بهترین پیشنهاد برای نگهداری و مراقبت از این افراد و کمک به بهبود آن‌ها، مراکز درمانی است. به‌طورکلی پرستاری از فرد مسنی که مبتلا به سرطان است کار بسیار دشواری است. پرستار باید اطلاعات بسیار زیادی داشته باشد و برای مراقبت از فرد بیمار باید وظایف زیر را انجام دهد:

  1. پرستار باید اطلاعات جامعی درباره انواع سرطان داشته باشد.
  2. باید علائم انواع سرطان را به‌خوبی بشناسد. به‌عنوان‌مثال سرطان پروستات در آقایان بسیار شایع است و علائمی مانند ناتوانی دفع ادرار، درد در ناحیه لگن و… دارد.
  3. پرستار باید توانایی ارائه راهکار برای تسکین دردهای ایجادشده در بیمار را داشته باشد.
  4. باید وضعیت سلامتی فرد مسن با دقت چک شود، وضعیت روحی، جسمی فرد و روند درمان آن ثبت شود.
  5. پرستار باید علاوه بر ثبت روند درمان و وضعیت بیمار، باید تلاش خود را برای بهبود بیمار انجام دهد.
  6. پرستار باید داروها را به‌موقع به شخص دهد. با کمک رژیم‌درمانی مناسب، غذاهای مقوی، ورزش و… سعی کند که حال جسمی و روحی بیمار بهبود پیدا کند.
  7. پرستار باید بتواند با سرگرم کردن شخص مبتلا، پرت کردن حواس او و… به بیمار کمک کند. به بیمار کمک کند تاروحیه خود را از دست ندهد و سرطان را شکست دهد.
  8. طبخ غذاهای سالم و سرشار از فیبر که به‌سلامتی و تقویت قلب کمک می‌کنند از دیگر وظایف پرستار است.
  9. پرستار باید به‌ظاهر، بهداشت فردی، استحمام و… بیمار نیز رسیدگی کند.

باید توجه داشته باشید که اگر پرستار اطلاعات کافی درباره سرطان نداشته باشد باید با پزشک متخصص مشورت کند. می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر و استخدام پرستار ماهر و کار بلد به بهبود وضعیت بیمار خود کمک کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با راه‌هایی برای مراقبت از سالمند مبتلا به سرطان آشنا کنیم. افراد سالمند از با ارزش‌ترین دارایی‌های ما هستند که باید به بهترین شکل از آن‌ها مراقبت کنیم. با افزایش سن افراد به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌شوند و وظیفه ما نگهداری و مراقبت از آن‌ها است. در صورت داشتن مشغله کاری و یا عدم توانایی در مراقبت از فرد مسن بهتر است به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید. به‌منظور بهبود حال بیمار باید از پرستار خبره و حرفه‌ای کمک بگیریم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *