بهداشت, پرستار در منزل, پرستار سالمند, سالمند, سلامتی, کرونا, مراقب بیمار, نکات

پرستاری بیماران کرونایی

پرستاری بیماران کرونایی

در حال حاضر ویروس ناشناخته ای کل دنیا را فرا گرفته است. افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده اند و مراقبت و پرستاری بیماران کرونایی یکی از دغدغه های اصلی کادر درمان و پرستاران است.به این علت که اگر در بخش پرستاری بیماران کرونایی و مواظبت از آنها فعالیت نکنند باز هم دلواپس پخش ویروس به دیگر بیمارانی که به علت مشکلات دیگر در بیمارستان بستری هستند وبخش های دیگر بیمارستان هستند.همچنین فشار کاری و زمان طولانی خدمت رسانی باعث خستگی بیش از حد کادر درمان شده است.علائم بالینی ویروس کرونا در افراد مبتلا فرق میکند و در برخی از افراد شدیدتر و در برخی دیگر خفیف تر است.افراد زیادی هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.طبق بیانیه سازمان بهداشت جهانی سریع ترین و مفیدترین روش برای درمان این ویروس مواظبت از افراد مبتلا در خانه می باشد.همچنین مراقبت از افراد مشکوک هم بایستی در خانه صورت بگیرد و توصیه ی اکثر پزشکان و پرستاران رعایت بهداشت و خود مراقبتی است. همچنین به خاطر اقدامات بهداشتی زیادی که بیماران مبتلا بایستی رعایت کنند بهتر است که افراد مبتلا از خدمات پرستاری در منزل بهره ببرند.

پرستاری بیماران کرونا

پرستاری بیماران کرونایی

مهمترین مزیّت های پرستاری بیماران کرونایی در منزل چیست؟

افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند:مشکلات کلیوی،تنفسی،قلبی،کم خونی،ضعیفی سیستم ایمنی ،سرطان و غیره هستند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا می باشند. براین اساس بیمارستان مکان مناسبی جهت بستری این بیماران نمی باشد. به این دلیل که در این فضا ممکن است بیماری هایی که سیستم ایمنی فرد مبتلا را تضعیف میکند انتقال پیدا کند.

چنانچه بیماران وضعیت بغرنجی داشته باشند،این پرستاران هستند که تشخیص می دهند پرستاری بیماران کرونایی بهتر است در منزل بماند یا اینکه بیمار به بیمارستان منتقل شود.

پرستار مراقبت در منزل سلامت بیمار را به صورت مرتّب بررسی می کند .آنها نوع واکنش بیمار به داروهایش را کنترل می کنند و در صورت تایید پزشک توانایی تغییر در دوز داروهای بیمار را دارا می باشند.

پرستار با مشاهده ی محل و شیوه ی زندگی شما تشخیص می دهد که آیا بیمار باید به بیمارستان منتقل شود یا بهتر است در منزل تحت مراقبت قرار بگیرد.

اگر وضعیت بیمار خیلی وخیم باشد بایستی شرایط لازم به منظور ایزوله کردن فراهم شود.در این مواقع پرستار باید تا زمان بهبودی کامل بیمار مبتلا از او در خانه مواظبت کند.

پرستاری بیماران کرونایی به بهترین شکل ممکن مستلزم برخورداری پرستار از آگاهی و دانش زیاد است.

مهمترین وظایف پرستاری که پرستاری بیماران کرونایی را بر عهده دارد چیست؟

1-پرستار باید از بیمار در اتاقی جداگانه مواظبت نماید.

2-زمانی که پرستار وظیفه ی پرستاری بیماران کرونایی را بر عهده می گیرد باید از لباس های ایزوله استفاده کند و کلیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز را ضدعفونی کند.

3-پرستار ملزم به استفاده از ماسک و دستکش است و می بایست برای بیمار هم از ماسک و دستکش استفاده نماید.

4-پرستار باید دستمالی را که بیمار مبتلا هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود می گیرد را بعد از استعمال در سطل زباله انداخته واز بین ببرد.

5-پرستار باید مراقب بهداشت دست بیمار باشد و قبل از هر وعده ی غذایی شستشوی مرتّب دستان بیمار را انجام دهد.

6-می بایست خود پرستار هم در از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل باشد.

7-پرستار نباید اجازه دهد تا بیمار با دیگر اعضای خانه ارتباط مستقیم داشته باشد.

8-پرستار باید همه ی مراقبت های احتیاطی و بهداشتی را رعایت کند تا در صورت پرستاری بیماران کرونایی به این بیماری ابتلا پیدا نکند.

9- پرستار باید به تهویه ی اتاق بیمار دقّت کند.

10-پرستار باید ملحفه و لباس های بیمار مبتلا به کرونا را روزانه تعویض بکند واز دسترس قرار دادن لباس های آلوده جلوگیری کند.

11-پرستار بیمار باید دارای دلسوزی،درک بالا،مهارت ارتباطی مناسب،صبر زیاد و اخلاق خوب باشد تا بتواند فشار های کاری را تاب بیاورد و آرامش خود را حفظ کند.

طریقه ی پیدا کردن پرستار در منزل برای بیماران کرونایی:

پرستاران در منزل دارای مجوز هستند و نامشان به عنوان مراقبان پزشکی ثبت شده است. بسیاری از این افراد در مراکز خدمات پرستاری که نام دیگرشان آژانس های پرستار در منزل است حضور دارند و فعالیت میکنند. شما میتوانید از طریق مراجعه حضوری یا برقراری تماس تلفنی از خدمات پرستاری بیماران کرونایی این مراکز بهره مند شوید. آژآنس پرستار در منزل ناجی با تجربه ترین و قابل اعتماد ترین مرکز در این رایتا می باشد. که نزدیک به نیم قرن است عملکرد مثبت خود را به اثبات رسانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *