پرستار سالمند

کمبود ویتامین D و افزایش خطر مرگ سالمندان

پرستار سالمند

پرستار سالمند

 

چرا کمبود ویتامین D باعث خطر مرگ درسالمندان

کمبود ویتامین D، احتمال بروز مرگ و میر در بزرگسالان مسن را افزایش می‌دهد.
محققان با انجام بررسی‌های خود روی ۲‌هزار و ۵۳۸ سفیدپوست و سیاهپوست آمریکایی در سنین ۷۹-۷۰ سالگی و جمع‌آوری نمونه خون آنها برای تعیین سطوح ویتامین D و مطالعه وضعیت پزشکی آنها در هر شش ماه دریافتند که سطوح پایین ویتامین D و سطوح بالای هورمون پاراتیروئید با افزایش میزان مرگ و میر در افراد مسن همراه است.

پرستاری در منزل

محققان افزودند غلظت پایین ویتامین D کمتر از ۲۰ نانوگرام بر میلی‌لیتر در یک سوم از افراد مورد مطالعه در این آزمایش، نزدیک به ۵۰ درصد میزان مرگ و میر را افزایش داده است که در این میان مقادیر پایین ویتامین D به صورت کمتر از ۳۰ نانوگرم بر میلی لیتر نیز با افزایش خطر قابل توجهی برای بروز مرگ و میر همراه بوده است.

پرستار سالمند

داشتن تغذیه صحیح برای سلامت کلی و عمومی بدن مهم است و این مطالعه با تأکید بر اهمیت ویتامین D در تغذیه به ویژه در زمان رشد بدن، بیان می‌کند که دریافت ویتامین D آسان بوده و از طریق قرار دادن پوست در معرض نور آفتاب و یا از طریق دریافت رژیم غذایی و مکمل‌های غذایی قابل تأمین است. حتما از مواد غذایی که در آن ها ویتامین D موجود است استفاده کنید.

مواد غذایی که در آنها ویتامین D  موجود می باشد

مصرف مواد غذایی که در آنها ویتامین D باشد بسیار مهم است. یکی از بهترین راه حل ها برای تامین ویتامین D در بدن است . البته با حمام گرفتن در آفتاب هم می توانیم میزان زیادی ویتامین D را جذب کرد.

  • روغن جگر ماهی از دسته غدا هایی می باشد که سرشار از ویتامین D می باشد.
  • قار چ ها   سرشار از ویتامین D می باشد.
  • شیر
  • آب پرتقال
  • غلات و حبوبات
  • تخم مرغ
  • ماهی ساردین

اینها از دسته مواد غدایی می باشند که سرشار از ویتامین D می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *