استخدام پرستار, استخدام پرستار سالمند, پرستار در منزل, پرستار سالمند, خدمات پرستاری

نحوه استخدام پرستار سالمند و استفاده از خدمات پرستاری در منزل

با افزایش سن، سلول های بدنی فرد نیز رو به پیری رفته و ساختار بدنی او به تدریج دچار تغییر می شود. کهولت سن سبب کاهش حجم عضلات و ماهیچه ها، کاهش تراکم استخوان، کم شدن انعطاف مفاصل، زوال عقل و … شده و بر روی اخلاق و خوی سالمندان نیز تاثیراتی می گذارد. از طرفی نیاز روحی و روانی یک سالمند نیز ایجاب می کند که یک هم صحبت برای خود داشته باشد. با توجه به زندگی های ماشینی امروزی و افزایش سطح دغدغه ها حضور 24 ساعته اعضای خانواده در کنار افراد سالمند منزل به امری محال و دور از دسترس تبدیل شده است؛ حضور یک پرستار در منزل ضمن برطرف کردن نیازهای جسمی و روحی فرد سالمند خیال دیگر اعضای خانواده را نیز از سلامت عزیزشان راحت می کند. مرکز پرستاری ناجی در تلاش است نحوه استخدام پرستار سالمند و استفاده از خدمات پرستاری در منزل را با نگارش این مقاله برای شما شرح دهد.

پرستار سالمند کیست؟

پرستار سالمند شخصی باحوصله، با وجدان و فداکار می باشد که بطور معمول با خدمات پزشکی و خدمات پرستاری نیز آشنایی کامل داشته و در منزل از سالمند شما نگهداری می کند. او علاوه بر پرستار و نگهدار به یک هم صحبت و دوست برای عزیزان شما تبدیل شده و با صبوری هرچه تمام تر خواسته های سالمند شما را پاسخگو می باشد. این پرستاران فشار و استرس وارده به دیگر اعضا را مبنی بر نگهداری عزیزشان کاهش داده و احساس بهتری نیز به خود سالمند می بخشند.

وظایف پرستار سالمند

همانطور که در متون بالا ذکر شد یک پرستار سالمند ضمن مراقبت و نگهداری از سالمند موظف است ارتباطی دوستانه نیز با شخص گرفته و به نظافت شخصی فرد و استحمام او رسیدگی می کند. مراقب علاوه بر پرستاری از سالمند، امور منزل را برای ایشان انجام داده و بر غذا بیمار نیز نظارت کافی دارد. انجام امور رفاهی و پر کردن اوقات فراغت سالمند، انجام امور اداری و مالی سالمند و همچنین رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند در منزل از دیگر وظایف این افراد محسوب می شود.

نحوه استخدام پرستار سالمند

برای استخدام پرستار سالمند می توان به دو روش مختلف عمل کرد : در روش اول می توان خودمان به صورت شخصی به دنبال پرستار بگردیم؛ آگهی بدهیم، به غریبه و آشنا بسپاریم و … در نهایت با افراد داوطلب مصاحبه کرده آن ها را مورد آزمون و خطا قرار داده، با او قرارداد بسته و در نهایت به او اطمینان کنیم؛ اما در روش دوم می توانیم به مراکز خدمات پرستاری واقع در هر شرح یا استان مراجعه کرده؛ شرایط خود را شرح داده و در نهایت درخواست خود را مطرح کنیم.

مراکز خدمات پرستاری

خوشبختانه امروزه مراکز خدمات پرستاری مختلفی در سر تا سر کشور تاسیس شده که دسترسی به هرکدام از آن ها و اطلاع از خدمات قابل ارائه آن ها تنها با یک سرچ ساده در اینترنت امکان پذیر می باشد. از مزیت های انتخاب این مراکز می توان به این موضوع اشاره کرد که : شما از توانایی های علمی پرستار اطمینان کامل دارید و می توانید سالمند خود را با خیالی راحت دست او بسپارید؛ اگر این مراکز را به درستی انتخاب کنید مطمئن خواهید بود که پرستار آزمون و خطا گذرانده و در منزل شما بهترین عملکرد خود را به نمایش خواهد گذاشت.

مرکز مشاوره و خدمات پرستاری ناجی امکان پرستاری از سالمندان عزیز شما در منزل را داشته و با اطمینان این قول را به شما می دهد که دوران سالمندی در منزل به دورانی تبدیل گردد که کمترین عوارض و بیشترین رفاه را چه برای فرد سالمند و چه برای خانواده او در برداشته باشد و پرستاران فعال در این مجموعه ضمن سنجش علمی با تست ها و آزمون های مختلفی من جمله تست های متعدد پزشکی، قدرت عمل، مدیریت بیماران، صلاحیت های کاری و … از نظر اخلاقی و صبر و حوصله نیز مورد بررسی قرار گرفته و کاملا مورد تایید می باشند. لازم به ذکر است مرکز پرستاری ناجی در کنار ارائه خدمات پرستاری در منزل، خدمات دیگری نظیر انتقال بیمار از طریق آمبولانس هوایی، آمبولانس زمینی، آمبولانس نوزادان، آمبولانس مراقبت های ویژه ( icu، ccu) و هلیکوپتر امداد، ویزیت پزشک در منزل و … را به شما ارائه می دهد و دارای مجوزهای قانونی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *