بهداشت, پرستار بیمار مبتلا به سرطان, پرستار در منزل, سلامتی, مراقب بیمار, نکات

پرستاری بیماران سرطانی

مراقبت از بیماران سرطانی

نکات لازم برای پرستاری بیماران سرطانی

در صورت بروز سرطان ، این می تواند ضربه بزرگی برای بیماران سرطانی و خانواده آن ها باشد . هیچ کس متوجه نمی شود که سرطان در حال آمدن است . اما با توجه به این که افراد زیادی هر روز به بیماری سرطان مبتلا می شوند ، فرد بیمار در این مبارزه جدی در زمینه سلامتی خود نمی تواند تنها باشد و پرستاری بیماران سرطانی امر مهمی است .

خبر خوب این است که درصد مرگ و میر سرطان در طی سال های گذشته به طور پیوسته در حال افت بوده است . این موضوع نشانه ای است از این که ابتکارات ، هدفمندتر و روش های سفارشی تری در حال اجرا هستند .

با تشخیص سرطان ، ناگهان تغییر چشمگیری در اولویت های اعضای خانواده بیمار برای پرستاری بیماران سرطانی به وجود می آید . با پیشرفت دوره درمانی ، هم برای بیمار و هم برای عزیزانشان ایده هایی در مورد چگونگی پرستاری بیماران سرطانی در این فصل دشوار زندگی مفید است . داشتن ایده ای در مورد پرستاری بیماران سرطانی در خانه می تواند به کاهش برخی از اضطراب های مرتبط کمک کند .

6 نکته در مورد پرستاری بیماران سرطانی

از آن جا که پرستاری بیماران سرطانی در خانه می تواند یک کار دلهره آور به نظر برسد ، مهم است که نکات مفیدی در اختیار فرد مراقبت کننده قرار گیرد . خانواده و دوستان می توانند با استفاده از نکات زیر برخی از مشکلات ناشی از نبرد با سرطان را کاهش دهند :

1 – ایجاد یک تیم . مراقبت از دوست عزیز مبتلا به سرطان یک تلاش تیمی است ، بنابراین کمک اعضای خانواده ، دوستان ، همسایگان و مراقبان برای حفظ تعادل و جلوگیری از فرسودگی ضروری است . در کنار خانواده بنشینید و جلسه ای داشته باشید که در آن در مورد بیماری بحث کنید ، نیاز های بیمار را تعریف کنید و برای شرکت در وظایف مراقبت به یکدیگر تعهد بدهید .

2 – یک برنامه مراقبتی ایجاد کنید . در پرستاری بیماران سرطانی کارهای بی شماری نیز وجود دارد که نیاز به توجه دارد . به عنوان یک تیم ، کار های مختلفی را انجام دهید و یک برنامه هفتگی ایجاد کنید تا همه نقش خود را در کمک کردن بدانند . این کار ها می تواند شامل خانه داری ساده ، لباسشویی ، خرید مواد غذایی ، چیدن دارو در داروخانه ، پرداخت قبض ، بیرون بردن سطل آشغال و غیره باشد .

3 – به بیمار گوش دهید. گاهی اوقات مفید ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فقط به بیمار اجازه دهید در مورد نگرانی ها ، ترس ها ، احساسات و درخواست های مربوط به نبرد با سرطان با شما صحبت کند . یک شنونده خوب می تواند به بیمار آرامش ببخشد .

پرستاری

پرستاری بیماران سرطانی

4 – آماده شدن برای قرارهای با پزشک. سرطان یک بیماری پیچیده و آزار دهنده است و درمان های آن نیز پیچیده است . همراه داشتن یک دوست یا عضو از خانواده نیز حال خوبی را به فرد بیمار می دهد . همچنین در قرار با پزشک ، فرد همراه می تواند با برداشتن نظرات مهم توسط پزشک که ممکن است بیمار آن نظرات را فراموش کرده باشد ، کمک کند . اگر شما یا بیمار سؤال خاصی دارید که باید از پزشک سؤال کنید ، آن ها را از قبل بنویسید تا بعد از قرار ملاقات سوالی را بدون جواب نگذاشته باشید .

5 – بازدید کنندگان را سازماندهی کنید . بیمار شما می خواهد در طول دوره درمان با دوستان و خانواده در ارتباط بماند . چند روز پس از شیمی درمانی معمولاً با خستگی شدید ، حالت تهوع یا عوارض جانبی دیگر است که زمان مناسبی برای بازدید نیست . در روز های مناسب در جهت انجام  پرستاری بیماران سرطانی ، برنامه ای را برای بازدید تهیه كنید تا بیمار از فعالیت بیش از حد در یك روز معین خسته نشود .

مراقبت از بیماران سرطانی

پرستاری بیماران سرطانی

6 بیمار باید فعالیت داشته باشد . در حالی که درمان سرطان می تواند تمام انرژی فرد را از بین ببرد ، هنوز هم لازم است تا آن جا که معقول است ، فرد بیمار فعالیت داشته باشد . در صورت تمایل ، هنگام پرستاری بیماران سرطانی ، او را در یک قدم زدن صبحگاهی همراهی کنید . در غیر این صورت ، به آن ها کمک کنید تا تمریناتی را که توسط فیزیوتراپ یا پزشک تجویز شده است ، انجام دهند . اهمیت تمرین ها را به آرامی به آن ها یادآوری کرده و به آن ها کمک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *