پرستار در منزل, پرستار سالمند

چرا پرستار سالمند در منزل احتیاج داریم؟

پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل یا نگهداری از سالمند توسط خانواده به چالش تبدیل شده است. انتخاب یکی از دو روش نیاز به بررسی شرایط هر خانواده و نیاز های سالمند مورد نظر دارد ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم. پرستار سالمند مهمترین کار مرکز پرستاری ناجی به شمار می رود. در صورت هرگونه سوال و مشاوره در مورد خدمات پرستاری با ما در ارتباط باشید. اما چرا پرستار سالمند در منزل نیاز داریم؟

استقاده از موبایل برای سالمندان کار سختی است.
دنیای مدرن امروز در تضاد با سبک زندگی سالمندان است.

امروزه همگی با دنیای مدرن و روبه پیشرفت دنیا آشنایی داریم. دنیایی که وقت و همه ما را از رسیدگی درست به محیط خانه و خانواده دور کرده و حتی مواقعی که در منزل هستیم به دلیل پیشرفت تکنولوژِی هرکسی با وسیله دیجیتالی خود سرگرم است. به همین علت اکثر سالمندان که مربوط به نسل گذشته هستند نمی توانند ارتباطی با این نوع رفتار ما برقرار کنند و احساس سرخوردگی و تنهایی می کنند. در کنار این موضوع مشکلات و بیماری های روزافزون که برای سالمندان به وجود می آید. این بیماری ها و مشکلات حرکتی در کنار کهولت سن سبب آسیب های فراوانی به سالخوردگان می شود.

برای مراقبت از سالمند چه کاری انجام دهیم؟

چطور می توان پدر یا مادر عزیزمان که به دوران کهنسالی رسیدند را مواظب کنیم؟ چگونه می توان هم خودمان هم پرستار به امورات فرد سالخورده برسیم تا از نظر جسمی و مهمتر از نظر روحی صدمه نبیند؟ 

این قبیل سوالات از ذهن هر کسی که پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ سالخورده دارد می گذرد. طبعا کمتر کسی دوست دارد سالمند خود را به خانه سالمندان بفرستد.چون از معایب و شرایط خاص آن محیط با خبر است.

2 راه حل برای مراقبت از سالخورده در منزل چیست؟

1-اولین راه برای رسیدگی به سالخوردگان مراقب در منزل به وسیله اعضای خانواده است. یکی از اعضا خانواده باید برنامه ای بچیند که به طور منظم بتواند از نظر تغذیه مناسب ، مصرف داروها، حرکت و ورزش، مراقبت و هم صحبتی، نظافت و بهداشت بهترین خدمات را به سالمند ارائه دهد. تا او نیازی به مراکز درمانی یا پزشک یا پرستار و حضور در خانه سالمندان نداشته باشد.

6 مزیت نگهداری سالمند توسط فرزندان؟

1-احساس راحتی سالمند با فرزند خود

2-آشنایی با روحیات او

3-اطلاع از مزاج برای تغذیه و تنظیم دما در منزل

4-بیشتر شدن عشق و محبت بین خانواده 

5-از نظر اجتماعی و دینی کار بسیار پسندیده ایست

6-مسئولیت پذیری فرزند نسب به پدر مادر خود

مهمترین مزیت سالمندان در منزل بودن کنار فرزندانشان است.

6 معایب نگهداری سالمند توسط اعضای خانواده؟

1-دلسوزی زیاد سبب اشتباه می شود

2-گرفتن زمان زیاد از خانواده 

3- نداشتن تجربه و مهارت پرستاری

4- اطلاع نداشتن از داروها 

5-تصمیم احساسی در مواقع بحرانی  

6- احساس سربار بودن او در منزل شما

2- دومین راه استفاده از پرستار سالمند در منزل راه حلی مناسب برای این چالش است. پرستاری که از سالخورده مراقبت و نگهداری می کند به دلیل تجربه و مهارت ای که دارد خیلی بهتر از اعضای خانواده است. دقت شود در انتخاب پرستار سالمند باید تحقیق و بررسی صورت گیرد. چندین سال است که خدمات پرستاری در منزل رونق گرفته و خانواده ها به جای رفتن مراکز درمانی و هزینه های بالای تخت های بیمارستان، پزشک یا پرستار را به منزل می اوردند. به چند نمونه از مزایا پرستاری سالمند در منزل می پردازیم:

پرستاری از سالمندان در منزل مزیت های زیادی دارد.

10 مزایای پرستار سالمند در منزل

 1-پرستاری در محیط امن خانه 

2- نظارت بر رفتار پرستار

3- حضور اعضای خانواده و کمک به او

4- فراهم کردن وسایل مورد نیاز مطمئن برای پرستار

5- کمک به برقراری رابطه خوب پرستار و سالمند

6-حضور و هم صحبتی با سالمند برای همکاری با پرستار سالمند

7- استخدام پرستار روزانه و شبانه روزی

8-انتخاب پرستار بر اساس سن،جنسیت،مهارت

9-آسودگی خاطر از مصرف دارو و مراقبت های پزشکی

10-تصمیم درست در لحظه به واسطه تجربه بالای پرستار

با بررسی تمام جوانب یکی از این دو روش را برای مراقبت از سالمند انتخاب کنید. برای اطلاع از شرایط پرستاری در منزل و هر گونه سوال در مورد خدمات مرکز پرستاری ناجی به صورت شبانه روزی می توانید با تیم کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *