سالمند, سلامتی

بهترین ورزش ها برای بهبود حرکت سالمند

بهترین ورزش ها برای بهبود حرکت سالمند

 فعالیت های ورزشی باعث می شود که با نشاط و پر انرژی شویم و افراد سالمند هم از این قاعده مستثنی نیستند. چرا که فعالیت های ورزشی باعث شده از بیماری های قلبی و عروقی و زخم بستر جلوگیری شده و همچنین باعث بهبود عملکرد عضلات افراد سالمند می شود،با انجام تمرینات سبک خانگی که پرستار سالمند سایت پرستاری به شما توصیه می کند باعث ایجاد تحرک  شده و همین حرکت سالمند او را پر نشاط و سرزنده خواهد کرد،البته شایان ذکر است اگر افراد سالخورده ای وجود دارند که از تمرینات و  فعالیت های ورزشی به دلیل زمین خوردن واهمه دارند می توانند با تمرینات سبک تر ورزش های خود را آغاز کنند.

آیا در ورزش سالمندان باید سختگیری کرد؟

لازم نیست که افراد سالمند از همان ابتدا سختگیرانه عمل کنند، ورزش و حرکت سالمند باید آهسته و پیوسته باشد، مطمئنا کسانی که به باشگاه می روند در جلسات اول بدن سازی بدن درد شدیدی می گیرند و این یک امر طبیعی است، بنابراین نباید از همان ابتدا به آن ها فشار جدی وارد شود، فعالیت های ورزشی و حرکت سالمند در این حوزه باید انقدر سبک باشد که فرد سالخورده از انجام آن خسته و کلافه نشود، بنابراین تمام تمرینات و فعالیت سالمند در این زمینه باید طبق اصول نیز انجام شود و این اصول نیاز به تمرینات مربی براساس هر فرد سالخورده می باشد، چرا که شرایط جسمانی هر فرد با دیگری متفاوت است،البته شایان ذکر است که پزشک بعد از صدور مجوز جهت فعالیت های ورزشی، فیزیوتراپ، پرستار در منزل یا همراهان وی می توانند در این امر او را یاری نمایند تا از افتادگی و بی حرکتی در امان بمانند، مطمئنا ما هم روزی پیر می شویم و باید خود را برای آن روز آماده نگه داریم بنابراین در صورت داشتن سالمندان عزیز از آن ها به خوبی مراقبت کنیم یا اگر توانایی در این زمینه نداریم با کمک انتخاب پرستار سالمند در وبسایت ناجی بهترین خدمات را به منزل بیاوریم تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

حرکات ورزشی سالمند در منزل

حرکت سالمند و فعالیت های ورزشی

مطمئنا فعالیت های ورزشی و حرکتی سالمند در منزل مزیت هایی برای افراد پیر و سالخورده دارد که به تعداد محدودی از آن ها در متن های بالا ذکر کردیم، اما موارد گفته شده گوشه ای از مزیت حرکت سالمند و انجام فعالیت ورزشی بود،تندرستی، شادابی،دوری از استرس،جلوگیری از بیماری های دیابت،سکته،بیمارهای ریوی،فشار خون و افسردگی نیز از ویژگی های ورزش و فعالیت سالمند می باشد که باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

با تمرین های استقامتی،کششی،انعطاف پذیری و تعادلی افراد سالمند را از تمام بیماری ها به دور نگه دارید، هر کدام از تمرین ها به منظور تقویت یک قسمت مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به طور خلاصه چند مورد را به صورت زیر شرح داد:

  • اگر می خواهید افراد سالمند سلامتی قلب و عروق و سیستم تنفسی را حفظ نمایند آن ها را به انجام تمرین های استقامتی تشویق کنید که شامل: شنا،رقص،آرام دویدن،پیاده روی می شود.
  • اگر علاقه به تمرینات عضلانی دارید از حرکات کششی استفاده نمایید که بسته به توان فرد می توانند از دمبل نیز استفاده نمایند.
  • به منظور پیشگیری از آسیب دیدگی می توان مفاصل را با تمرینات انعطاف پذیری آماده نگه داشت.

اگر می خواهید افراد سالمند به زمین نخورند و تعادل خود را حفظ نمایند از تمرینات تعادلی استفاده کنید،مانند یوگا،تای چی و غیره که در حفظ تعادل موثرند.

تاثیر ورزش بر روی افراد سالمند

علاوه بر مراقبت افراد سالمند که توسط پرستار سالمند نیز انجام می شود،نیازمند انجام فعالیت های ورزشی و حرکت سالمند در منزل هستید تا اینگونه افراد را از افسردگی به دور نگه دارد، بسیاری از افراد که به دلیل پیری نمی توانند فعالیت های عادی را مانند دوران جوانی انجام دهند دچار افسردگی می شوند و اگر آن ها را به سمت ورزش های خانگی تشویق کنیم قاعدتا غلبه بر افسردگی را در پی خواهد داشت،سعی کنیم افراد سالمند را به ورزش ها و فعالیت هایی که قادرند انجام دهند تشویق کنیم که تمام این موارد به وسیله ی پزشک و همچنین مربی های ورزشی سالمند نیز انجام می شود تا در حین انجام تمرینات، آسیبی به آن ها وارد نشود؛ همانطور که در متون بالا خدمت شما عرض کردیم بیماریی هایی مزمن به سمت افراد سالخورده می روند که خود باوری نسبت به آن ندارند، بنابراین سعی کنیم این گونه افراد را با نشاط و سر زنده نگه داریم و به سمت ورزش های خانگی سوق دهیم.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان مرکز پرستاری ناجی و اطلاع از شرایط بیمار و سالمند خود می توانید به صورت 24 ساعته با شرکت تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید.

02188464000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.