استخدام پرستار, مراقب بیمار, مراقب بیمار در بیمارستان

ضرورت استخدام مراقب بیمار

استخدام مراقب بیمار

مراقبت از بیمار تنها محدود به مراقبت‌های بیمارستانی و پزشکی نمی‌باشد؛ بلکه به‌سلامت جسمی، روانی و عاطفی بیمار نیز مربوط می‌شود. مراقب بیمار بایستی بدون توجه به اینکه بیمار چگونه رفتار می‌کند نهایت توجه را به بیمار خود داشته باشد.

بیمار می‌تواند فردی سالمند، ناتوان جسمی و یا ذهنی باشد؛ این اشخاص قادر به انجام وظایف شخصی و روزمره خود نمی‌باشند.

مراقبت از بیماران روشی انسان‌گرایانه است. توجه و صمیمیت از سوی مراقب بیمار بایستی صرفاً جهت ارزش دادن به بیماران باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با همراه بیمار، خصوصیات و وظایف آنها بیشتر آشنا کنیم.

مراقبت بیمار

با مروری بر مشغله‌های کاری و فکری گذشته و امروزه متوجه شکاف عمیق بین این دو نسل می‌شویم. درگذشته مراقبت از عزیزان در هر شرایطی جزوی از وظایف نزدیکان شخص نیازمند به شمار می‌آمد. امروزه زنان و مردان برای تأمین مایحتاج زندگی شانه‌به‌شانه یکدیگر مشغول به کار هستند؛ بنابراین از نظر زمانی و آرامش فکری در مضیقه هستند. مشکلات هرگز باعث نشده است که نسبت به عزیزان خود بی‌خیال باشند. اگر دغدغه‌ها زیاد شده‌اند خدمات اجتماعی نیز در کنار آنها گسترش پیدا کرده است.

مراقبان افراد قابل اعتمادی هستند که در خانه‌های مراجعین خود و یا مراکز مراقبتی مشغول به کار هستند؛ اما قبل از اینکه اقدام به استخدام همراه بیمار بکنیم بایستی با وظایف و خصوصیات آنها آشنایی داشته باشیم.

خصوصیات همراه بیمار

چه بخواهیم و چه نخواهیم بیماری و سالمندی بخش جداناپذیر و حساسی در زندگی هر شخصی می‌باشد. افراد بیمار و سالمند از نظر روحی و جسمی بسیار حساس هستند؛ آنها برای بهبودی و بهتر زیستن شدیداً به مراقبت وابسته هستند.

اگر در موقعیت انتخاب همراه بیمار قرار گرفتید؛ شخصی را انتخاب کنید که متعهد به انجام وظایفی باشد که در شأن عزیزان شما هستند. مراقب بیمار بایستی علاوه بر سلامت جسمانی از سلامت عاطفی و روحی کاملی نیز برخوردار باشد. برخی از ویژگی‌های برجسته برای درنظرگرفتن مراقب سالمند و بیمار عبارتنداز:

صبر: صبور بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای مراقبان و همراهان بیماران است. مراقب صبور می‌داند که ممکن است در زمان انجام وظایفش اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی رخ بدهد؛ شاهد رفتارهای غیرمنتظره از سوی بیمار و یا شخص تحت مراقبت خود باشد؛ مراقب بیمار لایق در چنین شرایطی به‌راحتی، با صبر و حوصله بر مشکلات غلبه می‌کند.

رحم و شفقت: لازمه درک شخصی شفقت و دلسوزی می‌باشد. تا زمانی که همراه بیمار مشفق نباشد؛ شرایط بیمار را درک نخواهد کرد و قادر به ارائه خدمات دلسوزانه در شرایط سخت نیز نخواهد بود.

توجه: سالمندان و بیماران در زمان گذراندن دوران نقاهت خود تغییرات عاطفی و فیزیکی متفاوتی را تجربه می‌کنند؛ یک مراقب حاذق به زمان تغییرات روحی و جسمانی فرد تحت مراقبت خودآگاهی کامل دارد.

قابل‌اعتماد بودن: نیازمندی‌های شخص بیمار و یا سالمند به‌صورت جزئی و مختصر نمی‌باشد. در اکثر مواقع شخص تحت مراقبت به خدماتی گسترده و منظم نیاز دارد؛ بنابراین لازم است که مراقب بیمار شخصی مورد اعتماد باشد.

امانتداری: مراقب بیمار اغلب در شرایطی قرار می‌گیرد که به بسیاری از وسایل مراجعه‌کنندگان خود دسترسی دارد؛ بنابراین بسیار مهم است که همراه بیمار از اعتماد مراجعین خود سوءاستفاده نکند و باعث نقض اعتماد آنها نشود.

خدمات مراقبت از سالمندان و بیماران روزبه‌روز در حال افزایش است. مردم دریافته‌اند که مراقبت از عزیزانشان توسط شخصی آموزش‌دیده و مجرب گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه در جهت حفظ آرامش آنها می‌باشد.

ارائه خدمات باکیفیت بالا توسط مراقب بیمار به شکل قابل‌توجهی باعث بهبود وضعیت جسمی و روحی بیماران می‌شود؛ با جستجوی ویژگی‌های فوق در مراقبین می‌توانید از صلاحیت کاری آنها اطمینان خاطر حاصل کنید!

استخدام مراقب بیمار

وظایف همراه بیمار و سالمند

زمانی که برای بیمار و یا سالمند خود مراقب استخدام می‌کنید؛ می‌توانید انجام وظایف زیر را از او انتظار داشته باشید:

  1. در کارهایی که نیاز به مراقبت‌های شخصی دارد، مانند غذاخوردن، حمام‌کردن، نظافت شخصی، لباس پوشیدن به بیمار کمک کند.
  2. از برنامه‌های مراقبتی تجویز شده توسط پزشک و یا درمانگاه مانند ورزش، تجویز دارو، پیاده‌روی و … پیروی کند.
  3. در نحوه استفاده از وسایل کمک‌های اولیه و انجام اقدامات ایمنی لازم متبحر باشد.
  4. از بیمار خود حمایت عاطفی کند و او را برای انجام وظایف ضروری تشویق کند.
  5. در عملکردهای حرکتی مانند بلندشدن و نشستن از تختخواب، صندلی و یا ویلچر به بیمار کمک کند.
  6. مراقب بیمار بایستی در نوبت‌های پزشکی و موارد مشابه، بیمار خود را همراهی کند.
  7. مراقب بیمار بایستی بر تغییرات عاطفی و جسمانی بیمار خود نظارت داشته باشد و از آنها گزارش تهیه کند.
استخدام مراقب بیمار

حقوق همراه بیماران

خدمات ارائه شده توسط مراقب بیمار و سالمند در جهت افزایش رفاه و آسایش خانواده‌ها می‌باشد. مراقبی که وظیفه مراقبت از بیمار شما را بر عهده می‌گیرد مسئولیت سنگینی را از دوش شما برمی‌دارد. تعرفه در نظر گرفته شده برای وظیفه مراقبت از بیماران به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعدادی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش و یا کاهش قیمت مراقب بیمار به شرح زیر هستند:

  • مدت‌زمان ارائه خدمات
  • نوع خدمات درخواستی
  • وضعیت روحی و جسمی بیمار
  • محدوده جغرافیایی محل سکونت

گروه پزشکی ناجی توصیه می‌کند که برای استخدام مراقب بیمار با کارشناسان مجرب تیم پزشکی ما مشورت کنید؛ بهتر است باتوجه‌به شرایطی که در آن قرار دارید اقدام به ثبت درخواست همراه برای عزیزانتان کنید. تیم مجرب ما با 21 سال سابقه درخشان کاری باتوجه‌به شرایط موردنظر شما مشاوره‌های لازم را ارائه خواهند داد.

سخن پایانی

مبارزه با عوامل استرس‌زای مرتبط با پیری و بیماری بهترین خدمتی است که می‌توانیم برای عزیزانمان داشته باشیم. زمانی فرامی‌رسد که نزدیکان ما به دلیل پیری و یا بیماری قادر به انجام فعالیت‌های عادی خود نخواهند بود؛ در چنین شرایطی ارائه خدمات باکیفیت پزشکی بهترین خدمت به آنها به‌حساب می‌آید.

ارائه خدمات ارزشمند پزشکی کاری آسان نیست و به‌تنهایی نمی‌توانیم قبول مسئولیت کنیم. بدون شک شخص بیمار و یا سالمند علاوه بر دریافت خدمات به آرامش اطرافیانش نیز احتیاج دارد.

باتوجه‌به مسئولیت‌هایی مانند مراقبت از بچه‌ها، کار، تحصیل، مسائل اجتماعی و … که بر دوش ما قرار دارد؛ انجام مسئولیت سخت مراقبت از شخص نیازمند بی‌کیفیت و سخت خواهد بود. در نتیجه، اکنون بهترین زمان استخدام مراقب بیمار برای رفاه و آسایش شما و عزیزتان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *