استخدام پرستار, استخدام پرستار سالمند, پرستار سالمند

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پرستار سالمند

پرستار سالمند کیست؟

به دلیل فعالیت زیاد افراد، در بسیاری از مواقع مراقبت از سالمندان توسط بعضی از افراد خانواده میسر نیست. برخی مواقع به دلیل کاهش توانایی سالمند برای انجام کارهای روزمره، افراد اقدام به استخدام مراقب سالمند می نمایند. پرستار سالمند شخصی است که با توجه به وضع جسم شخص سالمند، در انجام کارهای زندگی به او کمک می کند. پرستار سالمند با ایجاد ارتباط صمیمانه و عاطفی با فرد کهنسال، با روابط دوستانه به او کمک می کند. با توجه به اینکه جمعیت کهنسالان رو به افزایش است، پرستاری از سالمند به حرفه ای تخصصی تبدیل گردیده است.

این حرفه با توجه به سلامت جسمانی و شرایط سالمندان در سنین مختلف، دارای ویژگی‌های متفاوت بسیار زیادی می باشد.

افرادی که در این شغل فعالیت می‌کنند، باید تجربه کافی داشته باشند و نیاز سالمندان را شناسایی و برآورده نمایند. معمولا سالمندان با ورود به دوره کهنسالی به دلیل حساسیت جسمی و روحی بسیار زیاد، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. نگهداری از سالمندان نیاز به مهارت‌های خاص دارد که اغلب افراد پرستاران سالمند، دارای تخصص کافی در این زمینه هستند. پرستار سالمند، مسئول اجرای تمامی طرح های درمانی تعیین شده توسط پزشکان و مسئولان مراقبت از آن ها است.

شرح وظایف پرستار سالمند

پرستارانی که برای مراقبت از سالمندان در محیط های گوناگون از جمله منازل کار می کنند، دارای وظایف خاص هستند. وظایف پرستار سالمند عبارت است از:

  • تهیه و دادن قرص و داروها از طریق تزریق یا به روش خوراکی
  • شناخت و اقدام بر روی عوارض جانبی احتمالی دارویی از جمله آلرژی و سایر پاسخ های مضر به داروها و درمان
  • نظارت بر وضعیت بیمار و گزارش هر گونه تغییر مانند تب و لرز یا رفتار غیرمتعارف به افراد مناسب
  • ارائه درمان های حمایتی برای بیماران به منظور به حداقل رساندن استرس و درد آن ها
  • کمک کردن به سالمند برای انجام امور بهداشتی و نظافت شخصی
  • انجام امور درمانی پزشکی مطابق با دستور مسئولان مراقبت از بیمار
  • آموزش به بیماران در مورد برنامه های درمانی که آن ها مسئول این امر هستند.

پرستار سالمند، تمامی شرایط سالمند را ارزیابی نموده و برنامه‌هایی را در جهت مراقبت فردی از سالمند ارائه می دهد. سالمندان ممکن است دارای چندین بیماری مختلف به صورت همزمان مثل کم شنوایی، اختلال بینایی و یا بیماری آلزایمر باشند. پرستارانی که برای مراقبت از سالمندان استخدام می شوند، افرادی کاملاً صبور هستند و با حوصله با سالمندان برخورد می کنند. پرستاران سالمندان، افراد قابل اطمینانی هستند که می توانند در محیط های خانوادگی کار کنند و به مراقبت از سالمندان بپردازند.

نکات مهم به هنگام استخدام مراقب سالمند

اولین قدم برای استخدام مراقب سالمند برای سالمندان، این است که تشخیص دهید به دنبال کدام نوع مراقبت هستید. برای انجام این کار، به دقت در مورد نیازهای سالمند فکر کنید و تمامی وظایف پرستار سالمند را در نظر بگیرید. اگر افراد سالمند نیاز به کمک پرستار پزشکی ندارند، باید برای استخدام مراقب سالمند شیفت شب برای این افراد اقدام نمایید. خدمات پرستاران شیفت شب شامل طیف وسیعی از مراقبت ها مانند حمام کردن یا کمک به سالمند برای غذا خوردن باشد. برای استخدام مراقب سالمند باید مصاحبه های متعددی با پرستار سالمند داشته باشید.

برای استخدام پرستار، باید قرارداد شغلی ایجاد نمایید و در این قرارداد انتظارات شغلی را به وضوح ذکر کنید. به هنگام استخدام پرستار، در مورد تداوم خدمات هم از این افراد به صورت کاملا واضح پرس و جو نمایید. پرستار مناسب باید هر کاری که لازم باشد را انجام دهد تا برای مددجو و خانواده او، آرامش خاطر ایجاد نماید. مراقبت در منزل از سالمندان، بر اساس نیازهای شناخته شده در جامعه برای ارائه خدمات شخصی ایجاد شده است. خدمات پرستار سالمند ارزان، شامل خدماتیست که بر ایمنی و سلامتی افراد مسن و گاهی آسیب پذیر متمرکز می شود. همچنین توجه به ثبات عاطفی، صبر، تجربه و رفتار حرفه‌ ای نیز سبب انتخاب درست استخدام پرستار سالمند می شود. وظیفه این پرستاران، مراقبت و نگهداری از سالمندان است؛ بنابراین پرستاران باید در سلامت کامل روانی و جسمانی باشند.

موسسه استخدام پرستار برای سالمندان

امروزه مراکز متعدد بسیاری در زمینه ارائه پرستار برای سالمند در منزل یا محیط های دیگر فعالیت می نمایند. این مراکز، خدمات خود را با هزینه های متفاوت و ارائه خدمات با کیفیت‌های گوناگون به مشتریان ارائه می دهند. اگر بخواهید مرکزی را برای استخدام پرستار سالمند انتخاب کنید باید به خدمات، تجربه نیروها و سابقه مرکز توجه نمایید. مرکز پرستاری در منزل و مرکز پرستاری ناجی جزء معتبرترین مراکز برای تقاضای پرستار سالمند است. این موسسه سالهاست که در این زمینه فعالیت می‌کند و دارای کادری متخصص، برای ارائه خدمات به سالمندان می باشد. موسسه استخدام مراقب سالمند ناجی، به جهت افزایش رفاه حال افراد خدماتی را برای مراقبت از سالمندان ارائه می دهد. بنابراین افراد نیازمند به پرستار، می توانند از طریق راه های ارتباطی با این مرکز در تماس باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *