استخدام پرستار سالمند, پرستار در منزل, پرستار سالمند

معیارهای انتخاب پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل

ما در این مبحث می خواهیم معیارهای انتخاب درست پرستار سالمند را برای شما عزیزان به چالش بگذاریم تا اگر به دنبال یک پرستار در منزل برای مراقبت از سالمند خود هستید بتوانید با دید باز بهترین انتخاب را داشته باشید. همانطور که می دانید یکی از مراحل و سیر طبیعی زندگی انسان پس از گذر از دوران جوانی و میانسالی، گام نهادن به دوران پیری یا به اصطلاح سالمندی است که فرد را با چالش های جدیدی در این سن روبه‌رو می‌کند زیرا به مرور کاهش توانایی و عملکرد جسمی و ذهنی، کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و حتی گاها استقلال را از وی سلب کرده و تا پایان حیات او را وابسته به دیگران می گرداند.

خوشبختانه امروزه برای رسیدگی به این قشر با ارزش جامعه توجه ویژه ای صورت گرفته و مراکزی تحت عنوان خدمات پرستاری در سراسر کشور دایر گردیده که به کمک خانواده ها آمده تا در شرایطی که به علت اشتغال، دوری مسافت، دغدغه های زندگی شخصی و یا هر علتی، فرصت و توان رسیدگی به عزیزانشان را ندارند، بتوانند با بهره گیری از نیروهای قابل اعتماد و آموزش دیده این موسسات آسایش و رفاه بیشتری را برای عزیزانشان به ارمغان بیاورند.

بهترین راهکار برای انتخاب پرستار سالمند چیست؟

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب پرستار سالمند باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید، تطابق وی با فرهنگ، قوانین و اصول خاص خانوادگی خود می باشد، باید برای این امر لازم است به دنبال فردی باشید که علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت و ایمن، با شرایط خانوادگی و خصوصیات فردی سالمندتان نیز متناسب باشد. توصیه ما به شما این است که بهتر است در این زمینه به صورت شخصی عمل نکرده و به مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند اعتماد کنید.

مرکز پرستاری ناجی از جمله مراکز معتبرو خوشنام در این حیطه می باشد که با کادری حرفه ای و پشتیبانی ۲۴ ساعته  توانسته سطح بالایی از رضایت مشتریان را جلب نماید. مشاوران خدمات پرستاری ناجی با در نظر گرفتن دایره توانایی های جسمی و نیازهای روحی سالمند، در این مسیر به شما کمک می کنند تا از بین افراد واجد شرایط و مشاهده نحوه عملکرد آنها به صورت آزمایشی، فردی را که از هر لحاظ مورد قبول خانواده و سالمند عزیزتان میباشد را انتخاب کرده و با این کار امنیت، شادی و رفاه را به زندگی عزیزانتان بازگردانید. در ادامه قصد داریم به طور خلاصه به ویژگی ها و معیارهایی که که لازمه انتخاب پرستار سالمند می باشد بپردازیم بهتر است برای افزایش اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید.

پرستار سالمند در منزل - خدمات پرستاری ناجی

ویژگی های بارز یک پرستار سالمند خوب

مهمترین ویژگی پرستاران در بهترین شرکت خدمات پرستاری در خانه که باعث می شود پرستار ساالمند را در انجام وظایف خود موفق کند، بهرمندی از مهارت های ارتباطی قوی می باشد زیرا این ویژگی است که موجب می شود تا بتواند راه ها و شیوه‌های جدیدی برای تعامل با سالمندان با خصوصیات و ویژگی های متفاوت اخلاقی پیدا کرده و با متمایل ساختن انها برای همکاری در فرآیند رسیدگی و درمان، علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روح و روان آنان را نیز ارتقا ببخشد.‌

گاها پرستار می‌تواند با در نظر گرفتن یک هدیه کوچک متناسب با شناخت شخصیتی که از سالمند دارد، او را از دنیای درونی خود بیرون کشیده و با دادن حق انتخاب در امور ساده روزانه همچون انتخاب لباس و غذا یا به کارگیری تجربیات سالمند در انجام امور روزمره احساس امید به زندگی، مفید و با ارزش بودن را در درون وی زنده نگه دارد.

  • برخورداری ازصبر و تجربه کافی

 برخی از سالمندان در این دوران علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با بیماری های جسمی از لحاظ روانی نیز مواردی چون ترس، اضطراب، گیجی، بدخلقی و افسردگی را تجربه می‌کنند. پرستار نگهداری سالمند در برخورد با این عزیزان باید صبر و آرامش زیادی داشته باشد تا با محبت و رویکردی منعطفان بتواند در صورت بروز چنین رفتارهایی، اوضاع را تحت کنترل قرار داده و سالمند را آرام نماید.

همچنین داشتن دانش و تجربه به پرستار کمک می کند تا در برخورد با سالمندانی که از بیماری های زوال عقل یا الزایمر رنج می‌برند کارآمد عمل کرده و با مشاهده حالاتی که از خود بروز میدهند، از نیازهای درونی آنها آگاه شده و با مهربانی و خوشرویی بهترین راهکار را در پیش بگیرد.

  • پرستار سالمند در منزل - خدمات پرستاری ناجیمسئولیت پذیر باشد

مهمترین و اصلی ترین معیار انتخاب یک پرستار سالمند مسئولیت پذیر بودن وی می باشد زیرا این خصیصه است که موجب می شود تا فرد خود را ملزم بداند تا به تمام امورات سالمند اعم از مسائل بهداشتی، تغذیه ای، درمانی و تفریحی که رابطه مستقیمی با سلامت جسم و روان او دارند، اهمیت داده و با متمرکز ساختن حواسش به سالمند و زیر نظر گرفتن او در تمام مدت ساعات کاری، در صورت مشاهده بروز علائم و نشانه های ناشی از بیماری جدید، در همان مراحل اولیه با پزشک در میان گذاشته و از پیشرفت آن جلوگیری نماید.

 در نظر داشته باشید که حتما هنگام استخدام ‌پرستار انتظار و وظایف محوله را به وی گوشزد کرده و چارچوب کاری مدنظرتان را به صورت واضح و شفاف بیان کنید و با بررسی عملکردش از این ویژگی او اطمینان حاصل نمایید.

  • داشتن قدرت بدنی بالا

اگرچه ممکن است در نگاه اول داشتن قدرت و نیروی بدنی برای پرستار معیار مهمی محسوب نشود، اما لازم به ذکر است که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا  پرستار برای جابجایی و کمک به سالمندی که ناتوانی حرکتی دارد، باید قدرت کافی داشته باشد و در غیر این صورت علاوه بر ایجاد مشکل در رفع نیازهای سالمند، سلامت جسمانی خود را نیز تحت شعاع قرار میدهد.

 از طرفی داشتن قدرت بدنی به پرستار کمک می کند تا در صورت لزوم و در مواجهه با سالمند بیمار، بدون خستگی و استراحت تا چندین ساعت به امور بهداشتی و درمانی او رسیدگی کرده و در چنین شرایط سختی بدون بروز هیچ گونه خستگی از خود که موجب ایجاد احساسات منفی در وی می شود، روحیه ی او را تقویت نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *