استخدام پرستار سالمند, پرستار در منزل, پرستار سالمند, خدمات پرستاری

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

استخدام مراقب بیمار

سالمندان در این مرحله از زندگی شان دچار حساسیت های بسیاری می شوند، نگهداری و مراقبت از آن ها نیازمند تخصص و صبر و حوصله زیادی می باشد، در صورتی که شما به دلایل مشاغل کاری و عدم تجربه، امکان مراقبت و نگهداری از سالمند عزیزتان را ندارید می توانید از پرستار سالمند در منزل کمک بگیرید.

مراقبت از سالمند در منزل

سالمندان در این مرحله از زندگی شان نیاز به مراقبت و نگهداری دارند، پرستار سالمند می تواند به بهترین شکل از سالمند مراقبت و نگهداری کند، استخدام پرستار موجب آسودگی خیال سالمند و اطرافیان او می شود و اطرافیان دیگر نگرانی از بابت تنها بودن عزیزان شان نداریم.

پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند فردی متخصص و آموزش دیده است که به صورت کلی به مراقبت و نگهداری از سالمند در منزلش می پردازد، پرستار سالمند فردی با تجربه و با سابقه است که به منزل افراد اعزام شده و به ارائه خدمات پرستاری می پردازد.

در صورتی که والدین سالمند دارید که به مراقبت و نگهداری نیاز دارند اما شما توانایی این کار را ندارید، می توانید از خدمات پرستار سالمند در منزل استفاده کنید، استخدام پرستار سالمند در منزل از وقوع اتفاقات ناگوار برای سالمند در منزل جلوگیری می کند.

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

ممکن است سالمندان به دلایلی همچون بیماری، جراحی و… به حضور پرستار شبانه روزی در منزل شان نیاز داشته باشند، تنهایی سالمندان از مهم ترین دلایل افسردگی و اضطراب سالمندان است، بنابراین امکان استخدام پرستار سالمند به صورت شبانه روزی وجود دارد که بهترین گزینه برای آن ها محسوب می شود تا خیال تان از سالمندتان آسوده باشد.

پرستار روزانه سالمند

در صورتی که سالمند در منزلش در طول روز تنها باشد و در طول شب اطرافیان مراقب او باشند می توانید پرستار روزانه برای او استخدام کنید، پرستار روزانه فردی متخصص و آموزش دیده است که در طول روز به ارائه خدمات پرستاری می پردازد.

بهتر است افراد مسن را به خانه سالمندان بسپاریم یا برای شان پرستار بگیریم؟

سالمندان در زندگی شان افراد مستقلی بوده اند، آن ها با رفتن به خانه سالمندان احساس می کنند که استقلال شان از بین رفته و دیگر به اندازه سابق آزاد نیستند، بنابراین سالمندان زندگی در خانه شان که خاطرات بسیاری در آن جا دارند دوست دارند چرا که ترجیح می دهند باقی عمرشان را در خانه خودشان و در کنار دوستان و عزیزان شان سپری کنند.

مزایای استفاده از پرستار سالمند در منزل

زندگی سالمند در خانه خودش با حضور پرستار دارای مزایای بی شماری است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1. احساس آسایش و امنیت بیشتر در محیط آشنا

2. کاهش استرس به دلیل عدم جا به جایی و تغییر محل زندگی

3. احساس استقلال و آزادی بیشتر

4. مراقبت و نگهداری شخصی

5. امکان ملاقات به صورت دائمی

6. سپری شدن سریع تر دوران نقاهت

7. صرفه اقتصادی

8. امکان ویزیت شدن در منزل بدون نیاز به جا به جایی

9. کاهش درگیری اعضای خانواده

چه زمانی لازم است که پرستار سالمند استخدام کنیم؟

زمانی که متوجه می شوید والدین و عزیزان سالمندتان به دلایلی همچون تغییرات جسمانی توانایی مراقبت و نگهداری از خودشان را ندارند می توانید از یک پرستار سالمند کمک گرفته و درخواست اعزام پرستار سالمند بدهید.

ممکن است برخی از سالمندان بنا بر توصیه های پزشک شان نیاز به تزریقات و مراقبت های بهداشتی داشته باشند، رفت و آمد سالمند به مراکز درمانی به صورت مداوم کار بسیار سختی است، از این جهت می توانید جهت آسودگی خیال خودتان پرستار سالمندی استخدام کنید که علاوه بر مراقبت و نگهداری از سالمند به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازد.

پرستار زن برای سالمند

با توجه به این موضوع که بسیاری از سالمندان خانم با پرستار زن راحت تر هستند، می توانید برای سالمند عزیز خانم تان پرستار زن استخدام کنید تا با خیالی آسوده به دریافت خدمات پرستاری بپردازد، تمامی مؤسسات پرستاری به اعزام پرستار زن به منازل می پردازند.

پرستار مرد برای سالمند

بسیاری از آقایان سالمند برای دریافت خدمات پرستاری نیاز به پرستار آقا دارند، به خصوص سالمندانی که تحرک کافی ندارند و برای جلوگیری از بیماری زخم بستر نیاز به ماساژ و بررسی و چرخش دارند ترجیح می دهند که پرستار مرد از آن ها مراقبت کنند.

پرستار سالمند را از چه موسسه ای انتخاب کنیم؟

پرستار سالمند را از مؤسسات مجاز و معتبری که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هستند انجام دهید، این مراکز با پرستاران متخصص و کادر آموزش دیده که در طی مراحل خاصی انتخاب شده اند همکاری می کنند و دارای فعالیت و پشتیبانی دائمی نیز می باشند.

پرستار سالمند

. وظیفه تکنسین پرستاری، مراقبت از سالمند به صورت دقیق، اصولی و حرفه ای است

وظایف پرستار سالمند در منزل

اصلی ترین وظیفه پرستار منزل مراقبت و نگهداری از سالمند است، در ادامه به معرفی اصلی ترین و مهم ترین وظایف پرستار سالمند می پردازیم.

توجه و رسیدگی به سلامت جسمانی سالمند

افراد با بالا رفتن سن شان دچار مشکلاتی نظیر کم شدن بینایی، شنوایی، کاهش توان جسمی و… می شوند که پرستار سالمند به صورت مرتب به بررسی این مشکلات پرداخته و به سالمند برای کنترل و برطرف کردن این مشکلات کمک می کند.

دارو دادن به سالمند طبق تجویزات پزشک از دیگر وظایف اصلی پرستار سالمند است، بررسی بیمار کم تحرک از نظر زخم بستر نیز از دیگر وظایف اساسی پرستار سالمند است.

رعایت بهداشت سالمند

رسیدگی به نظافت شخصی سالمند، استحمام و رعایت نکات بهداشتی از مهم ترین وظایف پرستار سالمند است که باید به درستی انجام شود، در صورتی که سالمند به زخم بستر مبتلا باشد پرستار باید زخم بستر او را تمیز کرده و پوشک سالمندان پوشکی را تعویض کرده و بدن او را تمیز کند.

توجه و رسیدگی به سلامت روحی و روانی سالمند

پرستاران موظف اند که جهت بالا بردن روحیه سالمندان کارهای مورد علاقه سالمند را با او انجام داده و او را به ورزش کردن تشویق کنند، قدم زدن با سالمند یکی از روش های بالا بردن روحیه سالمند است، تشویق کردن سالمندان به کتاب خواندن، هم نشینی و معاشرت با دوستان از دیگر مواردی است که موجب بهبود سلامت روحی سالمندان می شود.

توجه و رسیدگی به تغذیه سالمند

از دیگر وظایف مهم پرستار سالمند توجه و رسیدگی به تغذیه سالمند است، پرستار سالمند موظف است که با توجه به رژیم غذایی سالمند برای او غذاهای سالم تهیه کند، میان وعده های متناسب را برای سالمند آماده کرده و به او بدهد.

 انجام امور منزل

انجام امور منزل از جمله نظافت، گردگیری، جارو کردن و … از دیگر وظایف پرستار سالمند است که می تواند طبق توافقات انجام نشود.

هزینه پرستار سالمند

هزینه و دستمزد پرستار سالمند به عوامل مختلفی بستگی دارد، به طور مثال مدت زمان حضور پرستار در منزل، مدرک پرستار، وضعیت جسمانی و روانی سالمند و خدمات مورد نیاز سالمند در هزینه و دستمزد پرستار سالمند تأثیرگذار است، برای اطلاعات بیشتر و استخدام پرستار سالمند و کودک و بیمار با مشاوران ما در مرکز پرستاری ناجی تماس حاصل نمایید.

  • تماس شبانه روزی: ۰۲۱۸۸۴۶۴۰۰۰
  • تماس ساعات اداری : ۰۲۱۸۸۴۶۹۰۳۶

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *