اعزام پزشک در منزل, پزشک در منزل, خدمات پزشکی

پزشک متخصص بیماری عفونی در منزل

اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی به منزل بیمار

بیماری عفونی، از جمله بیماری‌های شایع در میان افراد است. عدم درمان این بیماری در مدت زمان طولانی مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت. به علاوه، درمان عفونت با توجه میزان شدت و علائم آن متفاوت بوده و بحثی چالش برانگیز محسوب می‌شود.

متخصص عفونی، در درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های عفونی تخصص دارد. درصورت عدم مراجعه به مطب پزشک، اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی در منزل انجام می‌شود. به علاوه، هزینه پزشک متخصص در منزل را نیز باید در نظر داشته باشید. در ادامه این مقاله خدمات پزشکی ناجی به بررسی این نکته خواهیم پرداخت.

وظایف متخصص عفونی در منزل

امروزه، بیش از ده‌ها بیماری عفونی شامل آنفولانزا، سرماخوردگی، ذات‌الریه و غیره وجود دارد. متخصصان عفونی، آموزش‌های لازم جهت تشخیص برنامه‌های درمانی، مهارت‌های آزمایشگاهی و بالینی می‌بینند. این متخصصان به طور مداوم در حال آموزش بوده که دلایل آن شامل موارد زیر می‌شود.

  • افزایش میزان عفونت‌ها و شدت آن
  • مقاومت بیشتر عفونت‌ها در برابر آنتی بیوتیک
  • افزایش و بروز عفونت‌های جدید
  • محبوبیت سفرهای بین‌المللی

اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی در منزل، همانند مراجعه سرپایی به مطب خواهد بود. متخصص عفونی به آزمایش خون یا سایر مایعات بدن می‌پردازد. این متخصص به دنبال آنتی‌بادی‌های خاص در بدن بوده که برای مقابله با مواد خارجی تولید شده است. مجموع این آزمایش‌ها نشان‌دهنده نوع عفونت و ابتلای فرد به آن خواهد بود.

درمان عفونت‌های باکتریایی اغلب از طریق آنتی‌بیوتیک‌ها صورت می‌گیرد. مصرف این داروها به صورت مستقیم، خوراکی یا از طریق سرم خواهد بود. سایر عفونت‌ها نیز نیازمند ضد ویروس، ضد انگلی و ضد قارچ هستند. برخی از متخصصان عفونی، واکسیناسیون را به بیماران خود توصیه می‌کنند. هزینه پزشک متخصص در منزل نیز با توجه به روند درمان متغیر خواهد بود.

مزایای ویزیت متخصص بیماری عفونی در منزل

ارائه خدمات پزشکی سریع و راحت، موجب توسعه و توجه بیشتر به اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی در منزل می‌شود. مزایای بهره‌گیری از خدمات پزشک در منزل نسبت به مراجعه حضوری بیشتر است. مزایای ویزیت پزشک متخصص عفونی در منزل شامل موارد زیر می‌شود.

عدم انتظار

هنگام مراجعه دکتر متخصص عفونی به منزل، دیگر در صف‌های طولانی انتظار نخواهید بود. با بهره‌گیری از خدمات پزشک با تخصص عفونی، در زمان ذکرشده به منزل شما مراجعه می‌کنند. پس از مراجعه وی، مشکل را بررسی کرده و نسخه‌ای را برای بیمار تجویز خواهد کرد.

عدم ماندن در ترافیک و رفت‌وآمد طولانی

از دیگر مزایای حضور متخصص عفونی در منزل، عدم نیاز به رفت‌وآمد طولانی است. به این ترتیب، دیگر متحمل ترافیک نبوده و همین موضوع صرفه‌جویی در زمان را به دنبال دارد. همچنین، در فضای راحت منزل خود با پزشک ملاقات کرده و مجبور به طی مسافت‌های طولانی نخواهید بود.

بدون محدودیت زمانی

از دیگر مزایای اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی در منزل، عدم درنظر داشتن زمان است. این پزشکان امکان مراجعه در تمام ساعات شبانه‌روز را دارند. به همین دلیل امکان مراجعه پزشک با توجه به زمان مشخص‌شده از طرف شما وجود دارد. هزینه پزشک متخصص در منزل با مراجعه در ساعات تعیین‌شده نیز متغیر خواهد بود.

امکان شخصی‌سازی

ویزیت توسط پزشک متخصص عفونی بسیار شخصی بوده و به بیمار خود توجه کامل دارد. پزشک در منزل شما بوده و در جایی شلوغ مانند کلینیک یا بیمارستان حضور ندارد. متخصص بیماری‌های عفونی امکان تشخیص بهتری در منزل نسبت به مطب خود خواهد داشت.

رعایت تمام موارد بهداشتی

برخی افراد به دلیل آلودگی‌های موجود در بیمارستان از مراجعه حضوری امتناع می‌کنند. از همین جهت، اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی در منزل صورت می‌گیرد. به علاوه، ماندن در صف انتظار نیز امکان ابتلای افراد به سایر بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد. شیوع گسترده کرونا نیز اهمیت مساله خود مراقبتی را افزایش داده است.

بهبود سریع و راحت

همانطور که اشاره شد، پزشک با مراجعه به منزل توجه بیشتری به بیمار خود خواهد داشت. از همین جهت نکات دقیق و مفصلی را به فرد منتقل خواهد کرد. همچنین، زمان بیشتری به تشخیص بیماری و درمان آن اختصاص می‌دهد.

جمع‌بندی نهایی

اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی در منزل، از مزایای بسیاری برخوردار است. این پزشک با تشخیص بیماری و تعیین بهترین روش در درمان، بهبوی بیمار را تسریع می‌بخشد. از همین جهت برخی افراد این روش را به مراجعه سرپایی به کلینیک یا بیمارستان ترجیح می‌دهند. هزینه پزشک متخصص در منزل نیز با توجه به تشخیص بیماری متغیر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *