اعزام پزشک در منزل, پرستار سالمند, پزشک در منزل

چکاپ سالمندان در منزل توسط پزشک

نظارت پزشک در منزل برای سالم پیر شدن

 نظارت پزشک در منزل برای سالم پیر شدن

یکی از مهم‌ترین مسائلی که خانواده‌ها با آن مواجه‌اند، نگهداری از سالخورده‌ها و ویزیت و چکاپ سالمندان در منزل توسط پزشک است. نشانه‌های ضعف سالمندی از سن 40 سالگی کم‌کم نمایان می‌شود و در سن 60 سالکی شدت می‌گیرد. همچنین شخص به‌ندرت احساس ضعف و ناتوانی می‌کند.

پزشک هنگام مراجعه به منزل به‌غیراز معاینه اولیه باید به وضعیت جسمی و توانایی بیمار نیز توجه کند.  در این مقاله قصد داریم نکات مهم نظارت پزشک در منزل برای سالم پیر شدن را برای شما شرح دهیم. پیشنهاد می‌دهیم تا پایان این مقاله با خدمات پزشکی ناجی همراه باشید.

میان‌سالی و نکاتی که باید رعایت کنید.

هرچه سن شخص بالاتر برود ضعف در بدن بیشتر می‌شود. با بالا رفتن سن، سلول‌های بدن ازنظر ساختار دچار تغییر می‌شوند. در افراد سالمند ابتلا به بیماری به‌مراتب بیشتر از نسل جوان است. به همین دلیل سالمندان باید بیشتر چکاپ و معاینه شوند.  برای جلوگیری از پیری زودرس باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • باید به‌اندازه کافی استراحت کنید.
  • انجام حرکات ورزشی را فراموش نکنید.
  • به‌اندازه کافی خواب و استراحت داشته باشید.
  • میوه و مواد غذایی مقوی، تازه و سالم به‌اندازه کافی مصرف کنید.

سالمندان برای داشتن بدن سالم، رژیم غذایی مناسب و… به یک پزشک متخصص احتیاج دارند. افراد مسن به دلیل کهولت سن، ناتوانی و ضعف توانایی رفتن به مطب را ندارند. امروزه به‌علت بالا رفتن سن، کاهش امید به زندگی و بیشتر شدن سالخوردگان، در کشورهای مختلف مراکز خدمات پزشکی در منزل تاسیس می‌کنند.

خدمات رفاهی این مراکز شامل ویزیت پزشک عمومی در منزل، چکاپ‌های فصلی، ماهی، استخدام پرستار، خدمات توان‌بخشی و… است. این خدمات با توجه به نوع بیماری، احتیاج بیمار به معاینات بیشتر و توانایی جسمانی سالمند در مواقع اورژانسی توسط دکتر ارائه می‌شود.

پرستاری از سالمند سرطانی

با مزایای ویزیت سالمند در منزل توسط پزشک بیشتر آشنا شوید.

ویزیت پزشک در منزل مزایای فراوانی دارد. از مزایای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در چه مواردی نیاز به پزشک در منزل داریم؟

سالمندان به دلیل کهولت سن بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌گیرند. بنابراین باید مرتب مورد چکاپ پزشک قرار گیرند. ممکن است دچار آب‌مروارید، پیرچشمی، سکته مغزی، ناراحتی‌های قلبی عروقی و… شوند. سالمندان که قادر به حرکت نیستند بهترین گزینه مراجعه پزشک برای معاینه مرتب آن‌ها است.

استخدام پرستار ماهر برای مراقبت از فرد سالمند

در خانواده‌هایی که سالمند بیمار دارند، بهترین روش مراقبت و بهبود حال آن‌ها استخدام پرستار مجرب است. افراد سالخورده به دلیل ناتوانی جسمانی و احساس کمبود محبت از سوی فرزندان دچار یک نوع سرخوردگی و افسردگی می‌شوند. در این حال آن‌ها به کسی برای مراقبت و توجه بیشتر به خوددارند.

درحالی‌که امروزه به‌علت مشکلات و مسائل گوناگونی که در زندگی روزمره وجود دارد، افراد خانواده به‌دنبال انجام کارهای خود هستند. ناگفته نماند که حتی زمان برای دیدن و مراقبت از سالمندان را ندارند. بهترین راهکار برای مراقبت و بهبود وضعیت افراد مسن استخدام پرستار مجرب است.

پرستار چه خدماتی به فرد سالمند ارائه می‌دهد؟

باید به نظافت سالمند بسیار توجه داشته باشید. باتوجه به اینکه سالمند در خانه خود بیشتر احساس آرامش می‌کند وجود پرستار در منزل بسیار لازم است. استخدام پرستار و نگهداری از سالمند در منزل به‌مراتب خیلی بهتر از زندگی سالمند در سرای سالمندان است. پرستار سالمند باید باتجربه‌ای که در حرفه خود دارد تمام امورات تزریقات و سونداژ و… را به‌خوبی انجام دهد.

با سخنان خود روحیه بیمار را بالا ببرد. در صورت احتیاج به ویزیت پزشک سریع با مرکز تماس بگیرد تا پزشک برای معاینات اولیه به منزل بیاید. با تاسیس مراکز خدمات پرستاری و ارائه خدمات به سالمندان خیال خانواده‌ها ازلحاظ سالمندان تا حدودی راحت شده است. حضور سالمند در منزل شخصی خود باعث می‌شود که بیمار دچار سرخوردگی و ناامیدی نشود. فرزندان باوجود پرستار در کنار والدین با خیال‌آسوده به کارهای روزمره خود برسند و نگران تنهایی و بیماری آن‌ها نباشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم فواید نظارت پزشک در منزل برای سالم پیر شدن را برای شما شرح دهیم. سالمندان نیز همانند ما زمانی جوان بودند و زحمت‌های بسیاری برای بزرگ کردن ما کشیده‌اند. در زمان کهولت سن وظیفه ماست تا آنجایی که می‌توانیم به آن‌ها رسیدگی کنیم. در صورت نداشتن وقت کافی برای مراقبت از آن‌ها پرستار استخدام کنیم تا مراقب شرایط روحی و جسمی آن‌ها باشند. هنگامی‌که سالمندان ناتوان‌اند برای ویزیت آن‌ها باید پزشک به منزل آورید تا آن ها را معاینه کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *