استخدام پرستار سالمند, پرستار در منزل, پرستار سالمند

تعرفه خدمات پرستاری در منزل

تعرفه خدمات پرستاری در منزل

افسردگی در سالمندان، نحوه شناسایی و درمان توسط پرستار سالمندان

افسردگی در هر سنی ممکن است گریبان‌گیر آدم شود. این بیماری معمولا با ناراحتی دراز مدت، گوشه‌گیری و سکوت‌های طولانی همراه است. افراد مسن بخاطر مصرف داروهای مختلف، مشکلات جسمی و بازماندن از فعالیت‌های اجتماعی، بیش‌تر از بقیه گروه‌های سنی افسردگی می‌گیرند. نسبت به این بیماری در سالمندان نباید بی تفاوت بود و برای بازگشت آن‌ها به زندگی شاد  تلاش کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با وظایف پرستار سالمند و تعرفه خدمات پرستاری در منزل آشنا کنیم.

افسردگی در افراد سالخورده

سالمندان به‌علت افزایش سن، بیماری‌هایی که با آن درگیرند و ازبین رفتن شادابی و جوانی بسیار گوشه گیر و ناراحتند. بی توجهی فرزندان و اطرافیان به این موضوع ممکن است ناراحتی را در آن‌‌هاها چند برابر کند. میزان دچار شدن خانم‌ها به این مشکل دو برابر آقایان است. در صورتی که مشغله‌های روزانه شما را از توجه به سالمندان غافل می‌کند، بهتر است از پرستار سالمندان کمک بگیرید.

تعرفه خدمات پرستاری در منزل

تعرفه خدمات پرستاری در منزل

نشانه های افسردگی در افراد مسن چیست؟

علائم افسردگی با ناراحتی در سالمندان فرق دارد. افسردگی باعث اختلال در زندگی فرد می‌شود و او را از اجتماع دور می‌کند. اما ناراحتی یک احساس مقطعی و گذراست. این علائم ممکن است برای هر شخصی با بقیه فرق داشته باشد. ما در اینجا از ویژگی هایی که معمولا در بین افراد مسن مشترک است، برای شما چند مورد را ذکر می‌کنیم.

  • نسبت به قبل نا آرام می‌شوند.
  • نسبت به کارهای مورد علاقه خود بی میل می‌شود.
  • بدون داشتن هیچ تحرکی احساس کوفتگی دارند.
  • میل به خوردن غذا را یا کاملا از دست می‌دهند یا دچار پرخوری می‌شوند.

درمان افسردگی افراد سالخورده به کمک پرستار سالمند

شناخت علائم افسردگی در سالمندان ممکن است، برای افراد خانواده آن‌ها سخت باشد. لازم است از یک پرستار سالمند که در این رابطه اطلاعات دارد کمک بگیرید. پرستار سالمند باید با مهربانی در گذراندن این دوران کنار فرد باشد و از علم خود به‌درستی استفاده کند. مهم‌ترین روش در درمان افسردگی ایجاد انگیزه در سالمند برای ورزش است.  روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.

  • برنامه ریزی برای برگشت در جمع‌ دوستان و خانواده

معمولا افراد سالمند در مواجهه با افسردگی تنهایی را ترجیح می دهند و از رفتن در هر جمعی خودداری می‌کنند. پرستار باید به این اوضاع خاتمه دهد و باروحیه دادن و همراهی با بیمار او را به جمع دوستانه بازگرداند.

  • ایجاد انگیزه جدید برای ادامه زندگی

سالمندان در گذشته به فعالیت‌هایی مشغول بودند که الان به هر دلیلی از انجام آن‎ها باز مانده‌اند و از اوضاع ناراحتند. پرستار با صحبت و همدلی با فرد سالخورده باید انگیزه‌ای برای ادامه زندگی او پیدا کند. همچنین بتواند با دادن انرژی مثبت او را ترغیب کند که به سمت هدف مورد نظر برود.

  • تنظیم ساعت خواب

سالمندان باید ساعت مشخصی را در طول شبانه روز به استراحت بپردازند تا انرژی مورد نیاز خود را به دست بیاورند. پرستار سالمند باید علت‌ بی خوابی اورا پیدا کرده و او را از مصرف مواد خوراکی کافئین دار منع کند.

تعرفه خدمات پرستاری در منزل

مهم‌ترین عامل تاثیر گذار بر این تعرفه میزان زمانی از روز است که سالمند به حضور پرستار در کنار خود نیاز دارد. وظایفی که پرستار در قبال بیمار برعهده گرفته مانند استحمام، آشپزی و… بر میزان این تعرفه موثر است. مسیری که پرستار برای رسیدن به منزل سالمند باید طی کند نیز باعث افزایش هزینه پرستاری می‌شود.

کلام آخر

هر فردی در دوران کودکی و سالمندی بیشتر از هر زمان دیگری به توجه و مراقبت نیاز دارند. اگر نمی‌توانید به آن ها در حد نیازشان توجه کنید بهتر است از یک پرستار برای رسیدگی کمک بگیرید. در این مقاله شما را با افسردگی افراد سالخورده، علائم آن،پرستار سالمند و تعرفه خدمات پرستاری در منزل آشنا کردیم. امیدواریم با خواندن آن اطلاعات مورد نظر را به دست آورده باشید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *