پرستار در منزل, پرستار سالمند, خدمات پرستاری

هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل

بسیاری از افرادی که از یک سالمند در منزل خود مراقبت می‌کنند، تمایل به استخدام پرستار دارند. برای این افراد آگاهی از هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل موضوع بسیار مهمی است. در حالت معمول افراد سالمند دچار کم توانی می‌شوند. امکان بروز برخی از بیماری‌ها نیز برای سالمندان وجود دارد. پس باید به‌ نحوی بسیار شایسته و صحیح تحت مراقبت و توجه قرار بگیرند.

پرستاران سالمندان در منزل می‌توانند خدمات متفاوتی را در اختیار این افراد قرار دهند. این افراد می‌توانند به سالمندان شما در انجام وظایف شخصی کمک کنند. همچنین می‌توانند به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اقدام کنند. پس هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل با توجه به خدمات وی متفاوت خواهد بود.
در این مقاله قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم که هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل چگونه محاسبه می‌شود.

عوامل مؤثر بر برآورد هزینه پرستار سالمند در منزل

بیماری‌ها و شرایط جسمی سالمند

برای این‌ که بتوانید هزینه‌ تقریبی پرستار سالمند در منزل را محاسبه کنید، باید شرایط جسمی بیمار را در نظر بگیرید. در حقیقت بیماری‌های یک سالمند یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر هزینه پرستاری است. چراکه در این‌ صورت سالمند به مراقبت‌های خاصی نیاز پیدا خواهد کرد.
در واقع هزینه‌ مراقبت از سالمندی که دچار یک بیماری خاص است با سالمندی که بیماری ویژه‌ای ندارد، متفاوت است. برخی از سالمندان تنها به همدمی و هم‌صحبتی با یک نفر نیاز دارند. اما برخی دیگر به مهارت‌های پزشکی نیازمندند. برای نمونه لازم است پرستار برخی از اقدامات درمانی و پزشکی را برای آنان انجام دهد. مثلاً به تزریقات دست بزند.

برخی از سالمندان به اندازه‌گیری و کنترل قند و فشار خون نیاز دارند. بعضی از سالمندان به تعویض پانسمان نیازمندند. پرستار سالمندان باید نظارت دقیقی بر مصرف داروهای این افراد نیز داشته باشد. برای هر کدام از این خدمات، پرستاران سالمندان نرخ‌ها و قیمت‌های متفاوتی دریافت خواهند کرد.

وجود مشکلات حرکتی برای سالمند

بسیاری از سالمندان دارای مشکلات حرکتی هستند. برای نمونه امکان دارد که بر اثر بروز سکته مغزی دچار برخی ناتوانی‌ها شده باشند. ممکن است سالمند شما در منزل نتواند بنا به هر دلیلی به‌ خوبی حرکت کند. در این شرایط پرستار سالمند باید به او کمک‌ها و خدمات خاصی ارائه دهد.
برای نمونه مراقب باشد تا وی دچار زخم بستر نگردد. پس باید به‌ طور مرتب او را در تخت جابه‌جا کند. از سوی دیگر وی در این شرایط باید بیمار را استحمام کند. در بسیاری از مواقع لازم است سالمند مورد نظر شما بر روی ویلچر جای بگیرد. برخی از سالمندان نیاز به پرستاری دارند تا آن‌ها را در راه رفتن همراهی کند.
پس اگر سالمند شما با چنین محدودیت‌های حرکتی مواجه است، باید قیمت بالاتری به پرستار پرداخت کنید. اما اگر سالمند شما از عهده برخی از امور شخصی خود برمی‌آید، نیازی به پرداخت این هزینه‌ها نخواهید داشت.

هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل

رسیدگی به امور منزل و خانه‌داری

برخی از سالمندان نیاز به یک پرستار دارند تا با آن‌ها هم‌صحبت شود. این در حالی است که برخی به پرستاری نیازمندند که بعضی از امورات منزل را نیز بر عهده بگیرد. این عامل نیز بر هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل مؤثر خواهد بود.
هرچه پرستار سالمند شما در خانه وظایف بیشتری برعهده داشته باشد، هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد. برای نمونه ممکن است پرستار سالمند وظیفه نظافت خانه وی را نیز برعهده داشته باشد. این احتمال وجود دارد که برخی از پرستاران سالمندان به خرید مواد و محصولات غذایی نیز دست بزنند.
برخی نیز مسئولیت پخت‌ و پز را هم برعهده می‌گیرند. پرستار سالمند می‌تواند در زمینه پذیرایی از مهمانان وی نیز او را یاری دهد. تمامی این عوامل در برآورد هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل اثرگذار خواهد بود.

ساعات کاری پرستار و مدت زمان حضور او در منزل

یکی دیگر از عواملی که در قیمت تقریبی پرستار سالمند در منزل مؤثر است، ساعات کاری پرستار خواهد بود. هرچه مدت زمان حضور یک پرستار در منزل بیشتر باشد قیمت بالاتری هم دریافت خواهد کرد. بسیاری از سالمندان به یک پرستار چند ساعته نیاز دارند.
این در حالی است که برخی به مراقبت‌های بیشتری نیازمندند. پس لازم است پرستار ساعات بیشتری در منزل آن‌ها سپری کند. برخی نیز به یک پرستار شبانه‌روزی نیاز دارند. به‌ طور حتم سالمندانی که به مراقبت بیشتری نیاز دارند باید قیمت بالاتری هم پرداخت کنند.

در حالت معمول هزینه‌ پرستار منزل به‌ صورت روزانه، مقطعی و یا شبانه‌روزی محاسبه می‌گردد. بسیاری از افراد به دلیل شاغل بودن نمی‌توانند از سالمندان خود مراقبت کنند. این افراد به پرستار روزانه نیاز دارند. این پرستاران در حالت معمول ۸ ساعت را در منزل سالمند سپری می‌کنند.
بنابراین هزینه آنان طبق ساعات کاری‌شان محاسبه خواهد شد. این پرستاران در ازای هر ساعت اضافه ماندن در منزل سالمند، هزینه‌ای مازاد را دریافت می‌کنند. در حالی‌ که برخی از افراد می‌توانند خودشان از سالمندان مراقبت کنند.
این افراد تنها در ساعاتی خاص نیاز به پرستار سالمند دارند. پس می‌توانند یک پرستار مقطعی و یا چند ساعته به استخدام خود دربیاورند. هزینه این پرستاران نیز براساس ساعات کاری‌شان تعیین می‌شود.

از سوی دیگر نوع خدمات پرستاران در میزان هزینه و دستمزدشان اثرگذار است. یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت و هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل تخصص و تجربه کاری پرستار است. هر چه پرستار شما حرفه‌ای‌تر باشد، به‌ طور حتم هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد.

تعداد افراد نیازمند به مراقبت

بسیاری از افراد تمایل به استخدام پرستار دارند تا از چند سالمند مراقبت کنند. مثلاً به‌ طور هم‌زمان تمایل به نگه‌داری از پدر و مادر سالمند خود دارند. در این شرایط پرستار باید خدماتی را به دو یا چند نفر ارائه دهد. در این‌ صورت دستمزد و حقوق پرستار هم بیشتر خواهد شد.

موقعیت جغرافیایی و محل زندگی شما

پرستار در منزل باید روزانه زمانی را به رفت و آمد به منزل شما اختصاص دهد. بنابراین آدرس شما و محل قرارگیری منزلتان بر هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل اثرگذار خواهد بود. هرچه موقعیت و محل سکونت شما به محل زندگی پرستار دورتر باشد، باید هزینه بالاتری پرداخت نمایید. چراکه در این‌ صورت هزینه‌های رفت و آمد پرستار هم بیشتر خواهد بود.
از سوی دیگر قیمت و هزینه پرستار سالمند در منزل در برخی از نقاط شهرها بیشتر است. پس منطقه محل سکونت شما نیز در این زمینه بی‌تأثیر نخواهد بود. هزینه تقریبی پرستار سالمند در منزل با توجه به دوری و نزدیکی به وسائل نقلیه عمومی نیز متفاوت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *