استخدام پرستار, پرستار سالمند, پرستار سالمند پوشکی

خدمات پرستاری از سالمند پوشکی و نکات

نگهداری از سالمند پوشکی

سالمند پوشکی

سالمندان پوشکی سالمندانی هستند که به دلیل ناتوانی جسمانی خود در انجام مراقبت و نظافت شخصی خود به مراقب نیاز دارند. اگر شما در خانه از عزیزان سالمند خود مراقبت می کنید، ممکن است تجربه تعویض پوشینه سالمند را نیز داشته باشید. انجام این کار برای مراقبی که تجربه مراقبت از سالمندان پوشکی را داشته باشند کار سختی نیست.

برای پوشک کردن سالمندان دارای بی اختیاری ادرار و نیاز به پرستاری در منزل، می توانید این راهنما را دنبال کنید:

1. تهیه تجهیزات:

ابتدا باید تجهیزات لازم را آماده کنید. این شامل پوشک مناسب برای سالمند، دستمال مرطوب، دستکش‌ها، محافظ برای تخت و برخی محصولات تمیز کننده است.

2. تهیه فضای مناسب:

فضایی به شکلی که استفاده از پوشک آسان باشد را آماده کنید. می توانید از تشک برای پوشاندن سالمند برروی آن استفاده کنید.

3. زمان تعویض پوشک:

زمان تعویض پوشک بستگی به نیاز سالمند دارد. در میانه شب، قبل و بعد از غذا خوردن و دیگر زمان هایی که سالمند نشانه‌های تخلیه دارد، معمولاً زمان تعویض پوشک است.

4. تعویض پوشک:

قبل از تعویض پوشک، دستکش‌ها را بپوشید و با دستمال مرطوب، مدفوع یا ادرار را پاک کنید. سپس پوشک که قابلیت باز شدن دارد را با دو دست به سرعت تعویض کنید. سعی کنید پوست سالمند را کاملاً خشک کنید و پوشک جدید را به صورت صحیح پوشانده و بسته کنید.

5. نگهداری از سالمند پوشکی:

در طول روز، نیاز است که به طور منظم و بسته به نیاز سالمند، پوشک را تعویض کنید. همچنین، حتماً پوست سالمند را تمیز و خشک نگه دارید تا از تحریک و التهاب جلوگیری شود.

6. طریقه شستن مدفوع:

در صورتی که سالمندی پوشکی دارید، مواردی همچون شستن مدفوع وظیفه پرستار (یا شخص مراقبت کننده) می باشد. از دستکش‌ها استفاده کنید و با دستمال مرطوب مدفوع را پاک کنید. در صورت نیاز، از محصولات تمیز کننده خاص برای پوست استفاده کنید.

نگهداری و مراقبت از سالمند پوشکی

مراقبت از سالمندان پوشکی نیازمند صبر، دقت و مهارت است. همچنین، ممکن است نیاز به همکاری با پزشکان و متخصصان دیگر نیز داشته باشید. بنابراین، مهم است که به یک برنامه توسعه دهید که به صورت کامل نیازهای سالمند را برآورده کند و از ارائه مراقبت کامل برای سالمندان خود اطمینان حاصل کنید.

در نگهداری از سالمند پوشکی، یکی از نیازهای اساسی تعویض پوشک سالمند است. گذاشتن پوشک برای بزرگسالان دشواری های خودش را دارد. وابسته به میزان تحرک سالمند و وضعیت او (ایستاده، نشسته یا خوابیده) روش ها و مراحل تعویض پوشک کمی تفاوت دارد. برای خانواده سالمند که تا به حال در این زمینه تجربه ای نداشته اند بهترین حالت زمانی است که سالمند دراز کشیده است. حفظ آرامش و احترام به شما و سالمند کمک می کند تا یک تجربه مثبت به دور از استرس داشته باشید.

طریقه پوشک کردن صحیح در سالمندان

طریقه پوشک کردن صحیح در سالمندان

مرحله اول : تعویض پوشک بزرگسالان: تا زدن پوشک

در زمان نگهداری از سالمند پوشکی همواره دست های خود را با آب و صابون بشویید.

اگر ترجیح در طول این فرایند دستکش داشته باشید آنرا بپوشید.

پوشک را در راستای درازای آن مطابق تصویر تا بزنید.

 پشت پوشک را به سمت بیرون نگه دارید.

برای جلوگیری از آلودگی ، داخل پوشک را لمس نکنید. این امر به ویژه در صورتی که سالمند پوست ملتهب دارد، مهم است.

مرحله دوم : تعویض پوشک بزرگسالان: قرار دادن پوشک در بین پاها

سالمند را به پهلو و به سمت خود برگردانید.

پوشک را به آرامی بین پاهای سالمند قرار دهید.

قسمت پشتی و بزرگتر پوشک باید به سمت باسن قرار بگیرد.

قسمت پشتی پوشک را باز کنید تا باسن را به طور کامل بپوشاند.

مرحله سوم : تعویض ایزی لایف سالمند: تنظیم بخش جلویی پوشک

اجازه دهید سالمند روی پشت خود بخوابد.

این کار را به آرامی انجام دهید تا پوشک چین نخورد.

بخش جلویی پوشک را مانند پشت آن باز کنید.

مطمئن شوید که پوشک بین پاها جمع نشده باشد.

مرحله چهارم : بستن پوشک بزرگسالان: بستن چسب های پوشک سالمند

بعد از قرار دادن پوشک در جای مناسب باید چسب های آنرا سفت کنید.

چسب های پایین باید به سمت بالا بسته شوند تا باسن را در بر بگیرد.

چسب های بالا باید به سمت پایین بسته شوند تا کمر را در بر بگیرد.

بعد از محکم کردن پوشک اطمینان حاصل کنید سالمند در آن راحت است.

مرحله پنجم : آموزش تعویض پوشک بزرگسالان: پیشگیری از نشت ادرار

پوشک را در اطراف ناحیه پا و کشاله ران بکشید، مطمئن شوید که همه قسمت ها را در بر می گیرد و لبه ها سمت بیرون باشد. این بررسی به جلوگیری از نشت ادرار کمک می کند. از سالمند بپرسید که آیا راحت است و تنظیمات مورد نیازش را انجام دهید.

حقوق نگهداری از سالمند پوشکی:

حقوق نگهداری از سالمند پوشکی بستگی به محل زندگی، نیازها و شرایط متعددی دارد. معمولاً پرستاران و کارگران نیروی کار مراقبت از سالمندان حقوق ثابت و متغیری دارند. این حقوق می تواند به توافق قبلی و براساس ساعات کار و خدمات ارائه شده تعیین شود.

استخدام پرستار سالمند از مرکز پرستاری ناجی

استخدام پرستار سالمند از مرکز پرستاری ناجی

استخدام پرستار سالمند از مرکز پرستاری ناجی

برای استخدام پرستار سالمند می‌توانید به شرکت‌های خدمات بهداشت محلی، ارگانها و استخدام کنندگان حرفه‌ای مراقبت از سالمندان مراجعه کنید. در اینجا می توانید توضیحاتی در مورد نقش پرستار سالمند، تجربه کاری، مهارت ها و همچنین شرایط استخدام آنها بخوانید.

مراقبت از سالمندان پوشکی نیازمند صبر، دقت و مهارت است. همچنین، ممکن است نیاز به همکاری با پزشکان و متخصصان دیگر نیز داشته باشید. بنابراین، مهم است که به یک برنامه توسعه دهید که به صورت کامل نیازهای سالمند را برآورده کند و از ارائه مراقبت کامل برای سالمندان خود اطمینان حاصل کنید.

ما در مرکز پرستاری ناجی برای اطمینان از سلامت و رفاه مطلوب هر سالمند، بر تامین تمامی نیازها و مراقبت های بهداشتی و درمانی وی از قبیل تغذیه، بهداشت شخصی، فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، خدمات اجتماعی پزشکی، اسکورت تا قرار ملاقات، پوشک کردن، ماساژ دادن و غیره با هر میزان از وابستگی متمرکز هستیم .

شما میتوانید با بهرمندی از سرویس پرستار سالمند پوشکی از موسسه ی ما، بعلت برخورداری از تیمی قوی، متبحر، با تجربه و آموزش دیده کیفیت را فراتر از سایر مراکز ارائه دهنده ی این خدمات لمس کرده و زندگی سراسر با آرامش، رفاه، عزت و استقلال را به خود و عزیزانتان هدیه دهید زیرا در حقیقت مراقبان ما بستری فراهم میسازند تا در لحظاتی که در زندگی خود به علت ناتوانی در رسیدگی به عزیزانتان احساس غمگینی و سردرگمی میکنید، با مراجعه به آنها و سپردن این مسولیت بر دوششان، فرصتی برای خود یافته تا علاوه بر آسودگی از بابت رسیدگی اصولی به والدین مسنتان، به امور شخصی و کاری خود نیز پرداخته و از دنبال کردن علایق و آرزوهای خود که نیرو محرکه ی شما به منظور تلاش برای آینده میباشند وا نمانید.

برای استخدام پرستار سالمند می‌توانید به شرکت‌های خدمات بهداشت محلی، ارگانها و استخدام کنندگان حرفه‌ای مراقبت از سالمندان مراجعه کنید. در اینجا می توانید توضیحاتی در مورد نقش پرستار سالمند، تجربه کاری، مهارت ها و همچنین شرایط استخدام آنها بخوانید.

هزینه نگهداری سالمند در منزل

هزینه نگهداری سالمند در منزل به عواملی مانند ساعت کار پرستار سالمند، شرایط سالمند و وظایف پرستار سالمند، مسافت رفت و آمد پرستار و تجربه و مدارک پرستار بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه ها میتوانید با کارشناسان مرکز پرستاری ناجی در ارتباط باشید. مرکز پرستاری ناجی با کادری حرفه ای و پرستارانی ماهر، دلسوز، صبور، کارآزموده، مهربان و مورد اعتماد در خدمت شما عزیزان میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *