استخدام پرستار, پرستار سالمند, خدمات پرستاری

نگهدار سالمند کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

Who is the caretaker of the elderly?

نگهدار سالمند فردی است که می تواند سال ها یک فرد کهنسال را در زندگی همراهی کند. با گذشت زمان این فرد دیگر یک غریبه محسوب نشده و تبدیل به یک پدر و مادر می شود، کسی که اعتماد زیادی به او وجود دارد. وقتی متوجه شدید که مجبور به انتخاب و استخدام یک پرستار سالمند هستید، باید بتوانید ویژگی های اصلی را که یک نگهدار حرفه ای خوب را تعریف می کند، شناسایی کنید. باید گفت که علاوه بر رزومه، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که شاید بیشتر از مهارت ها حائز اهمیت باشند. تجربیات قبلی، میزان صبر و آشنایی با اصول مراقبت از دیگران ترکیبی از جنبه های مهم این حرفه هستند. اگر به صورت پویا به آنها نگاه کنیم، لازم است که این مهارت های خاص در فرد نگهدار سالمند توسعه یافته و به روز شده باشند.

نگهدار سالمند کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

امروزه دیگر نمی‌توانیم نقش نگهدار سالمند را به‌عنوان پشتوانه‌ای مبتنی بر مهربانی در نظر بگیریم. کار مراقبت در منزل به مهارت هایی مبتنی بر دانش و تجربه نیاز دارد. برای درک بهتر در نظر بگیرید که نگهدار یا همدم سالمند خدمتکار یا دوست نیست، بلکه شخصیتی است که پویایی جسمی و روانی یک فرد مسن را می شناسد. بیایید سعی کنیم به ترتیب جلو برویم و روی ویژگی های اصلی تمرکز کنیم.

مراقبت از سالمندان- مهارت های بین فردی

بدون شک شغل نگهدار سالمند شغلی است که برای آن نیاز به داشتن نگرش و همدلی رابطه‌ای خاص دارید، ویژگی‌هایی که شاید در بخش‌های دیگر چندان تعیین‌کننده نباشد اما در این حرفه نقطه شروعی برای یک مراقب خوب و شایسته برای سالمندان است. کلمه “مراقب” بلافاصله با شخصیتی مرتبط می شود که از افرادی مراقبت می کند که نمی توانند زندگی خود را تامین کنند زیرا دیگر خودکفا نیستند. نقش‌های کلیدی که آن‌ها از طریق یک سری وظایف پوشش خواهند داد، عبارتند از:

  • همراهی- تنهایی زندگی یک فرد مسن را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.
  • کمک فیزیکی- نه تنها برای عملکردهای ضروری، بلکه برای کارهای تفریحی نیز بایستی به فرد سالمند کمک فیزیکی نمود.
  • سرپرست شخصی که باید به او کمک شود- به همین دلیل است که ما در مورد یک رابطه دوستانه صحبت می کنیم.

 

Who is the caretaker of the elderly?

کمک نگهدار سالمند تنها شامل کمک ملموس نیست

یک نگهدار سالمند، بهداشت فرد کمک شده، امور خانه و تهیه وعده های غذایی او را در مرکز برنامه های روزانه خود قرار می دهد. این دقیقاً بحث اهمیت دادن به جنبه های اساسی زندگی است که به دلایل سنی یا سلامتی یا هر دو عامل دیگر نمی توان به طور مستقل و بدون حمایت کافی زندگی کرد. ما نباید باور کنیم که همه کمک‌شدگان کمک دیگران را به راحتی می‌پذیرند. این آسان نیست که درب خانه خود را بر روی هر کسی باز کنید و زندگی خود را با کسی که نمی شناسید به اشتراک بگذارید.

کمک نگهدار سالمند تنها شامل کمک ملموس نیست

بیایید در مورد این موضوع بیشتر فکر کنیم: اگر در حال حاضر پیدا کردن یک شریک زمانی که ما جوان و سالم هستیم، در خودمان و در انتخاب هایمان قوی هستیم، دشوار است، انتخاب یک شخص و قرار دادن خود در دستان او در زمان پیری چقدر می تواند دشوار باشد؟ اگر در شرایطی قرار داشته باشیم که برای یکی از بستگان یا عزیزان خود مراقب سالمندی انتخاب کنیم، این حساسیت بایستی بیشتر نیز باشد. در هر حال، انتخاب نگهدار سالمند انتخابی نیست که از روی احساس و یا با بی خیالی بتوان آن را انجام داد.

شرایطی که یک فرد نگهدار سالمند باید رعایت کند چیست؟

الزامات اساسی که یک نگهدار سالمند باید داشته باشد، همگی مربوط به صلاحیت هایی است که در اختیار دارد و باید به شرح زیر باشد:

  • مدارک برای استخدام
  • حداقل یک سال تجربه در زمینه مراقبت از سالمندان
  • مدرکی که به کسب مهارت های مربوطه اشاره دارد.

سپس، بدیهی است که یک نگهدار سالمند حرفه ای باید در دسترس بودن خود را در هماهنگی با نیازهای سالمند مورد مراقبت نشان دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک مراقب خوب برای سالمندان هستید، داوطلب باید در تمام طول روز به غیر از زمان های توافق شده که حق استراحت دارد، در دسترس باشد. از سوی دیگر، اگر مراقب سالمندی که می‌خواهید استخدام کنید مجبور است چند ساعت در روز کار کند، مهم است بررسی کنید که در بازه زمانی مد نظر شما در دسترس است یا خیر.

فهرست وظایف یک نگهدار سالمند خوب

اگر می خواهید در مورد مهمترین وظایف مورد نیاز یک نگهدار سالمند بیشتر بدانید، باید ایده های روشنی داشته باشید. مهمترین چیزی که این متخصص باید رعایت کند، بهداشت فردی فرد سالمند است. این موضوع شاید بی اهمیت به نظر برسد، اما چند لحظه تامل کافی است تا بفهمید که اشتباه کردن در این باره چقدر آسان است. اگر سالمندی که قرار است به او کمک شود، هیکل بزرگی داشته باشد، مراقب نیز باید نیازهای فیزیکی مانند قدرت عضلانی کافی را داشته باشد. عادات غذایی سالمندان چیست؟ یک مراقب باید آنها را بشناسد و بتواند در این زمینه رضایت بخش عمل کند. به طور خلاصه، علاوه بر مهارت، رعایت الزامات نیز مهم است.

حقوق نگهداری سالمند در منزل در مراکز معتبر مطابق با تعرفه و میزان وظایف محوله به مراقب تعیین می شود. برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *