استخدام پرستار, پرستار در منزل, پرستار سالمند, پرستار سالمند آلزایمری, پرستار سالمند پوشکی

پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند

با بالا رفتن سن و کهولت، افراد ممکن است برای گذران زندگی و ادامه روند عادی خود نیازمند کمک باشند. همچنین گاهی لازم است شخصی در کنار افراد مسن باشد تا از آن ها مراقبت کرده و کمک های اولیه پزشکی و نگهداری را انجام دهد. اگر خودتان وقت و توانایی نگهداری از آن ها را نداشته باشید، بهترین گزینه استخدام پرستار سالمند در منزل است.

 

پرستار سالمند حرفه ای

در بسیاری از مواقع حضور فردی مسئولیت پذیر و دلسوز که به مهارت های لازم برای پرستار سالمند پوشکی و یا عادی لازم هستند را بداند، قطعا خیال شما را راحت می کند. چنین افرادی به شکل حرفه ای آموزش دیده اند و می توانند در صورت بروز مشکل به سرعت تشخیص درست داده و اقدامات لازم را انجام دهند.

یک پرستار سالمند توانایی های پزشکی لازم را دارد و می تواند به موقع دارو های فرد را بدهد. همچنین وضعیت جسمانی سالمند عزیز شما را کنترل می کند. آن ها مطمئن می شوند فرد از بهترین وضعیت سلامتی برخوردار است و تمامی روتین دارویی و پزشکی اش انجام می گیرد.

 

خدمات پرستار سالمند در منزل

تمامی افرادی که به عنوان پرستار سالمند استخدام می شوند، توانایی هایی دارند و از تخصص های لازم برخوردار هستند. با این حال بهتر است با خدماتی که توسط افراد حرفه ای ارائه می شوند آشنایی داشته باشید. در این صورت با آگاهی بیشتری اقدام به استخدام پرستار سالمند ارزان و با قیمت مناسب خواهید کرد.

  • کنترل بهداشت فرد

یکی از مهم ترین اقداماتی که فرد باید به عنوان یک پرستار و مراقب انجام دهد، این است که بهداشت اولیه سالمند را به بهترین نحو انجام دهد. معمولا وقتی انسان ها پا به سن می گذارند، به دلیل کهولت سن نمی توانند مانند گذشته نیاز های اولیه خود را برطرف کنند.

استحمام و سرویس بهداشتی رفتن، تمیز کردن و شستن لباس ها، تمیز نگهداشتن خانه و محیط زندگی، گرفتن و بهداشت ناخن ها و چنین مواردی به صورت مستمر باید انجام شوند. قطعا این بهداشت روی روحیه سالمند هم تاثیر می گذارد و میزان سلامتی و توان فرد، درجه سختی کار تاثیر می گذارد.

به طول مثال اگر سالمند به دلایل مختلف نتواند به سرویس برود، نیاز به پرستار سالمند پوشکی دارد و رسیدگی های مربوط به خود را می طلبد. پرستار باید مطمئن شود این روند به درستی انجام می گیرد و زود به زود و به موقع پوشک را تعویض می کند. در غیر این صورت بیمار ممکن است دچار عفونت شود. همچنین باید اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر هم انجام بگیرند.

 

  • نظارت بر سلامت جسمی سالمند

یکی از مهم ترین نکات که می تواند در بهبود وضعیت جسمی پدر و یا مادر عزیز شما تاثیر داشته باشد، مصرفه به موقع دارو ها می باشد. معمولا سالمندان این موضوع را فراموش می کنند و یا از خوردن دارو امتناع می کنند. حتی ممکن است دارو هایشان را به موقع نخورند.

پرستار سالمند در منزل به موقع همه دارو ها را به فرد می دهد. همچنین وظیفه دارد تمامی علائم حیاطی سالمند را چک کند و فشار و یا قند فرد را اندازه گیری کند. در چنین شرایطی شما می توانید گزارش های دائمی را دریافت نمایید و از سلامت والدین و یا عزیزان خود اطمینان پیدا کنید.

 

  • بهبود وضعیت روحی سالمند

اکثر مشکلاتی که در سنین بالا سبب افسردگی و زوال عقل و یا فراموشی سالمندان می شود، تنهایی زیاد و اوقاتی است که نمی توانند مثل گذشته رفت و آمد داشته باشند. ممکن است شما با والدین مسن خود زندگی کنید و تنها برای کار از خانه خارج شوید.

اگر در این زمان نگران آن ها هستید، استخدام پرستار سالمند ساعتی بهترین گزینه محسوب می شود. پرستار با فرد هم صحبت می شود و با مهربانی به او گوش می دهد. چنین موضوعی هم به شما و هم سالمند کمک می کند تا در شرایط روحی بهتری قرار بگیرد و روحیه خود را حفظ کند.

 

  • رژیم غذایی سالم

با بالا رفتن سن، افراد به بیماری های مختلفی دچار می شوند. رایج ترین مشکلات قند، چربی و فشار خون هستند که هریک رژیم غذایی فرد را محدود می کنند. با اینکه مواد غذایی پر پروتئین، سنگین و پر ادویه و چرب برای آن ها بسیار مضر است، اما ممکن است نتوانند رژیم غذایی سالمی را رعایت کنند.

پرستار سالمند در منزل، می تواند یک روتین غذایی سالم و با توجه به منع های غذایی فرد تهیه کند. در نتیجه سلامت جسمانی آن ها نیز تامین خواهد شد.

 

  • تمیز کردن منزل و محیط زندگی

قطعا افراد مسن نمی توانند کار های خانه و تمیز کردن محیط زندگی را انجام دهند. ئر نتیجه هنگام پرس و جو درباره هزینه پرستار سالمند در منزل، حتما به لیست وظایف او توجه داشته باشید.

چنین شخصی باید بتواند خانه را منظم و تمیز نگه دارد و امور خانه را هم انجام دهد. یعنی گرد گیری، تمیز کردن روزانه خانه، ایجاد محیطی امن و آرام هم از وظایف پرستار سالمند در منزل محسوب می شوند.

در چه مواقعی نیاز به استخدام پرستار سالمند داریم؟

در هر حال با بالا رفتن سن و بروز بیماری ها و اختلالات مختلف، امکان ابتلای افراد به بیماری های مختلف بالا می رود. کم کم آن ها توانایی های اولیه خود را از دست می دهند و برای اینکه بتوانند یک روتین عادی داشته باشند، نیاز به کمک خواهند داشت.

همچنین ممکن است نیاز به مراقبت های پزشکی هم احساس شود. در چنین شرایطی باید یک شخص به صورت متمرکز کنار سالمند بوده و تمامی روند زندگی و بهبودی او را کنترل نماید.

قطعا چنین امکانی برای همه وجود ندارد زیرا هرکس زندگی مخصوص به خود را دارد. به همین جهت در بسیاری از موقعیت ها استخدام پرستار سالمند در منزل، بهترین گزینه محسوب می شود. در برخی مواقع استخدام چنین فردی ضروری نیز می باشد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

 

  • تنها بودن سالمند

کهولت سن سبب می شود بسیاری از تفریحات و گشت و گزار ها برای افراد از بین بروند و یا حداقل به صورت محدود تری اتفاق بیافتند. بسیاری از والدین وقتی مجبور می شوند تنها بمانند، دائما بهانه می گیرند. حضور یک هم صحبت و همدم که کار های آن ها را هم انجام می دهد، می تواند از بروز بیماری های روحی و وخیم تر شدن افسردگی آن ها جلوگیری نماید.

 

سالمند نیازمند به مراقبت های ویژه

در بسیاری از موقعیت ها پیش می آید که سالمندان آسیب دیده اند و یا به بیماری خاصی دچار شده اند که نیازمند دریافت کمک هستند. به طور مثال شکستگی استخوان لگن، قطع شدن عصب اعضای بدن و چنین شرایطی. حتی ممکن است این کسالت مقطعی باشد و بعد از کمی مراقبت بهبود پیدا کند.

در هر صورت در چنین شرایطی باید یک پرستار سالمند در منزل کنار والدین شما باشد تا نیاز های اولیه شان را برطرف نماید و تا بهبود کامل در کنارشان بماند.

پرستار سالمند پوشکی

اختلالات و بیماری های زیادی هستند که سبب می شوند سالمند به طور کلی و یا به صورت مقطعی، کنترل ادرار خود را از دست بدهد. در این مواقع باید پوشک های او به موقع عوض شوند و دائما به بهداشت فردی وی رسیده شود. پرستار سالمند پوشکی توسط مجموعه های مختلف به محل اعزام می شوند. اگر بهداشت فرد رعایت شود و روتین منظمی داشته باشد، مشکلاتی مانند زخم بستر که در این موقعیت ها شایع هستند، روی بدن بیمار ایجاد نخواهند شد.

سالمند آلزایمری

یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مشکلات، ابتلا به آلزایمر است. البته این موضوع می تواند شدت و ضعف داشته باشد. هرچه آلزایمر جدی تر شود، نگهداری از بیمار سخت تر خواهد بود.

مصرف به موقع دارو ها، کنترل بهداشت، تغذیه و کنترل فعالیت های جسمانی برای این افراد بسیار سخت است و باید با نظم انجام شود. از طرفی باید شخصی در کنار فرد بماند که از مراحل انجام این کار آگاهی دارد و به شکل حرفه ای برای نظارت بر سلامت بیماران دوره دیده است.

یک پرستار سالمند در منزل تمامی این خدمات را با تعهد بالا و حس مسئولیت پذیری انجام می دهد.

جلوگیری از بردن فرد به خانه سالمندان

به دلیل سختی های نگهداری و نبودن وقت و انرژی کافی برای نگهداری، افراد زیادی علی رغم میل باطنی، مجبور می شوند والدین و عزیزانشان را به خانه سالمندان ببرند. در حالی که استخدام پرستار سالمند ارزان تر و بهتر به نظر می رسد. در این صورت می توانید آن ها را نزدیک به خود نگهدارید و وقت هایی که نیستید هم از سلامت آنان اطمینان پیدا کنید.

 

چطور بهترین پرستار سالمند را استخدام کنیم؟

مرکز پرستاری ناجی با استخدام افراد متخصص، بهترین خدمات را به شکل حرفه ای ارائه می دهد. تمامی پرستاران ما دوره های تخصصی را پشت سر گذاشته اند وبه تمامی امور اولیه پزشکی تسلط دارند. همچنین حس مسئولیت پذیری بالایی دارند و اطمینان پیدا می کنند که سالمند عزیز شما در بهترین وضعیت جسمانی و روحی قرار دارد.

همچنین تیم پشتیبانی به صورت کامل در برابر مسئولیت ها و متعهد بودن کارکنان جواب گوی شما خواهد بود و تمامی خدمات با کیفیت بالا ارائه می شوند.

شما میتوانید جهت درخواست پرستار در منزل برای عزیزان خود با ناجی، معتبرترین مرکز پرستاری با بیش از چند دهه خدمات پرستاری در تماس باشید.

تماس شبانه روزی: ۰۲۱۸۸۴۶۴۰۰۰

تماس ساعات اداری : ۰۲۱۸۸۴۶۹۰۳۶

جمع بندی

انتخاب پرستار سالمند در منزل اهمیت ویژه ای دارد و باید آن را با دقت انجام دهید. یک پرستار حرفه ای باید خدمات کاملی ازجمله کمک های پزشکی، مراقبت های بهداشتی، تمیز کردن محیط زندگی و کنترل مصرف غذا و دارو های سالمند را ارائه نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *