مراقب بیمار

پرستاری از بیمار پس از درمان دریچه میترال

بیمار قلبی و پرستار

پرستار حرفه ای بیماران قلبی بعد از عمل در بیمارستان و منزل

افرادی که به بیماری قلبی مبتلا شده‌اند و به‌اجبار عمل جراحی دریچه میترال انجام می‌دهند، دوران سختی را می‌گذرانند. پس از ترخیص این افراد و انتقال به منزل، باید نکات زیادی برای مراقبت از آن‌ها رعایت شود. شرایط نگهداری از بیماران قلبی تا حدی حساس است که توصیه می‌شود از پرستار حرفه‌ای در منزل استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم اهمیت پرستاری از بیماران پس از درمان دریچه میترال در منزل را شرح دهیم. برای کسب اطلاعات لازم و بهره‌مندی از نکات مهم برای بیماران قلبی تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

بیماری قلبی

نحوه پرستاری از بیماران قلبی در منزل

افرادی که درمان‌های سنگینی چون عمل دریچه میترال انجام می‌دهند باید هفته‌ها استراحت کنند. شرایطی که باید برای آن‌ها رعایت شود بسیار دشوار است و برای انجام آن باید دوره دیده باشید. ممکن است برخی افراد به مشکلاتی چون بی‌اشتهایی، یبوست، افسردگی و… مبتلا شوند. باتوجه‌ به شرایط حساس آن‌ها امکان اینکه هر لحظه به بیمارستان یا مطب پزشک مراجعه کنید وجود ندارد.

برای درمان این افراد از قسمت‌هایی چون پای آن‌ها رگ برداشته می‌شود. نواحی ذکر شده در پای این افراد ممکن است دچار عفونت یا تورم شوند. مسائل ذکر شده از جمله دلایلی‌اند که حضور یک پرستار بیمار حرفه‌ای را در منزل ضروری می‌کند.

مقاله “سکته قلبی و کمک های اولیه به هنگام وقوع آن” را مطالعه نمایید.

اعزام پرستار از سوی موسسه پرستاری در منزل

وجود بیمار در منزل باعث وارد آمدن استرس و دل‌شوره به اعضای خانواده می‌شود زیرا احتمال وقوع هر مشکل ممکن است. از طرفی حضور بیمار در بیمارستان نیز با مشکلات زیادی از جمله احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیر همراه است. مشغله زندگی امروز، خانواده‌ها را به سمت کمک‌گرفتن از موسسه پرستاری در منزل سوق داده است. پرستاران قادرند که به‌صورت روزانه یا شبانه‌روز در اختیار شما و بیمارتان باشند

.

حضور بیمار در منزل به لحاظ روحی به وی کمک می‌کند زیرا در منزل و فضای موردعلاقه خود استراحت می‌کند. حضور نزدیکان مریض در کنار او در هر ساعتی از شبانه روز باعث خوشحال شدن و افزایش روحیه او می‌شود. پرستارانی که از طرف موسسه‌های پرستاری به منازل شما اعزام می‌شوند، تجربه و مدرک مناسب را دارند. این پرستاران در هر لحظه آماده‌اند تمام نیازهای بیمار را رفع کنند و به بهبود هرچه زودتر وی کمک نمایند.

مقاله “علت سکته قلبی و نشانه های آن چیست؟” را مطالعه نمایید.

فواید وجود پرستار بیمار در منزل

به‌طورکلی حضور پرستار در منزل فواید زیادی برای بیمار و خانواده او دارد. در ادامه متن به تعدادی از این فواید اشاره می‌کنیم.

  • تعویض پانسمان
  • کشیدن بخیه
  • تزریق آمپول سروقت
  • دادن داروهای مناسب در وقت صحیح به بیمار
  • عدم نیاز به حضور دائم افراد خانواده در منزل
  • ارائه رژیم غذایی مناسب برای بیمار
  • حضور فرد متخصص در منزل برای مواقع ضروری
  • تسریع در بهبود بیمار

کلام آخر

کمک‌گرفتن از پرستاران برای درمان بیماران در بسیاری از جهات به شما کمک می‌کند. درصورتی‌که پرستار بیمار در منزل شما حضور داشته باشد موارد لازم را به‌موقع به بیمار آموزش می‌دهد. پرستاران آموزش‌دیده به‌راحتی می‌توانند از بیماران شما مراقبت کنند. امیدواریم با مطالعه این مقاله به اهمیت وجود پرستار در مراقبت از بیمار خود پی برده باشید. با ارائه درخواست به موسسه پرستاری در منزل از وجود یک پرستار برای مراقبت از بیمار در منزل خود بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *